کشت پاییزه گندم در سیستان ‌و بلوچستان به 12 هزار هکتار رسید


کشت پاییزه گندم در سیستان ‌و بلوچستان به 12 هزار هکتار رسید

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌ و بلوچستان گفت: تاکنون در سطح 12 هزار هکتار از زمین‌های زراعی این استان گندم کشت شده است.

امان الله طوقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کشت پاییزه در سیستان‌وبلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو ادامه می‌یابد.
وی پیش‌بینی کرد که در سال زراعی جاری کشاورزان بیش‌از۶۷ هزار هکتار از زمین‌های خود را به کشت پاییزه گندم اختصاص دهند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: عمده ارقام گندم در استان افق، نارین، چمران ۲، سیوند و سیروان است.

وی ادامه داد: امسال ۲ هزار تن بذرگندم تهیه و در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا سیستان‌وبلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان‌وبلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا