هزار خانه بهداشت گیلان در مدیریت و کنترل کرونا فعال هستند


هزار خانه بهداشت گیلان در مدیریت و کنترل کرونا فعال هستند

رشت - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: هزار خانه بهداشت این استان در طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل کرونا فعالیت می کنند.

دکتر ارسلان سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ٢ هزار پایگاه بسیج، ٢٠٠ پایگاه سلامت و ۵۸۰ هزار خانوار " هر خانوار یک سفیر سلامت" در طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی فعال شده اند.

وی اظهار داشت: طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانوار محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در گیلان به اجرا درآمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: کاهش مرگ و ابتلا به بیماری کرونا و شکستن زنجیره انتقال بیماری با رعایت پروتکل ها و حمایت از افراد آسیب دیده از بیماری کرونا از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به بیماریابی توسط نیروهای بهداشتی و بسیجی به صورت حضوری و غیرحضوری در اجرای این طرح اضافه کرد: همچنین افرادی که در تماس با این بیماران بودند در صورت نیاز تست های سریع در همان محل انجام می گیرد و یا اینکه بیمار به مراکز جامع سلامت راهنمایی و تست می شود.

سالاری اظهار داشت: در صورت نیاز مراقبت در منزل و یا قرنطینه خانگی یا غیرخانگی با استفاده از مهمانسراها و هتل های همه شهرستان ها انجام می شود و در صورت نیاز بیماران به درمان سرپایی به مراکز جامع سلامت و در صورت ضرورت بستری از طریق اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان ها منتقل می شوند.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه قدس و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان و نیروهای بسیجی به اجرا درآمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان