اتاق اصناف آستارا: بازاریان با رعایت بهداشت مانع تعطیلی بازار شوند


اتاق اصناف آستارا: بازاریان با رعایت بهداشت مانع تعطیلی بازار شوند

آستارا - ایرنا - رئیس اتاق اصناف آستارا از کسبه و بازاریان این شهرستان خواست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جهت کاهش شیوع ویروس کرونا، مانع اعمال محدودیت فعالیت مشاغل شده و زمینه تعطیلی کسب و کار خویش را فراهم نکنند.

حسین ابوالحسنی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بازار ساحلی آستارا در ساحل دریای خزر و نزدیک به اداره کل گمرک این شهرستان مشمول محدودیت های مشاغل در مقابله با موج سوم شیوع کرونا نشده و با توجه به وضعیت نارنجی آستارا از نظر کرونا، تعطیلی خاصی در آن مجموعه تجاری اعمال نشده است.

وی ادامه داد: واحدها و غرفه های بازار ساحلی طبق روال سابق هر روز باز و تا شامگاه به کسب و کار و خرید و فروش ادامه می دهند اما تداوم این شرایط بستگی به میزان همکاری صاحبان واحدها و غرفه ها در رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

وی افزود: ماموران اصناف و بهداشت به طور مرتب از نحوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن بازاریان بازدید و بازرسی می کنند و در صورت بروز نگرانی از شیوع کرونا در بازار، احتمال اعمال محدودیت فعالیت و تعطیلی مشاغل وجود دارد.

بازار ساحلی آستارا با راهروهای مسقف و متعدد و ۸۶۳ غرفه و واحد تجاری به عنوان قلب تپنده اقتصاد این شهرستان بر سایر بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی تاثیرگذار است و همیشه در تعطیلات پایان هفته، ایام نوروز و تابستان ها خریداران زیادی را از شهرهای مختلف پذیرا بوده و اتباع جمهوری آذربایجان نیز از مشتریان همیشگی آن بوده اند اما شیوع کرونا و محدودیت سیر و سفرها رونق خرید و فروش را در این مجموعه تجاری مختل کرده است.

به گفته عباس صابر فرماندار آستارا؛ در چند روز گذشته از ورود ۱۰۵ دستگاه خودرو با پلاک غیر بومی به این شهرستان جلوگیری شده و ورود و خروج خودروها از طریق دوربین های پلاک خوان در جاده ها رصد می شود.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس