کنترل کرونا با طرح شهید قاسمی در سمنان محله و خانواده‌محور است


کنترل کرونا با طرح شهید قاسمی در سمنان محله و خانواده‌محور است

سمنان- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مدیریت و کنترل شیوع کووید - 19 به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان در جال اجرا است.

به گزارش ایرنا، جعفر جندقی روز دوشنبه درباره اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به رسانه ها افزود: این طرح با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان ها و با بهره مندی از مشارکت های مردمی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید - ۱۹ به شیوه محله و خانواده‌محور با استفاده از ظرفیت " برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت " در حال پیگیری و اجرا است.

وی ادامه داد: سازماندهی، برنامه ریزی و اجرای طرح در مناطق تحت پوشش دانشگاه بر اساس دستورالعمل ها، از ابتدای آذر امسال در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان آغاز شد.

جندقی بیان کرد: با شکل گیری و همکاری کمیته های عملیاتی و تیم های اجرایی شامل تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی و عموم مردم با فعالیت های محله‌محور و خانواده‌محور امید است ارجای این طرح به نتایج مفید و رهایی از این بیماری منجر شود.

به گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همزمان با سراسر کشور از یکم آذر آغاز شد. ویروس کرونا با احتساب ۱۰ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۶۹۸ بیمار در استان سمنان شد.

به گفته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز