ظرفیت انجام تست کرونایی در نوشهر 20 درصد افزایش یافت


ظرفیت انجام تست کرونایی در نوشهر 20 درصد افزایش یافت

نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر از انجام 640 مورد تست کرونا در یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت که ظرفیت این بخش در شهرستان 20 درصد افزایش یافته است.

سیدرحیم سیدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که ظرفیت با افزایش تامین کیت‌های تشخیص طبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از دهم اردیبهشت ماه تاکنون با تامین کیت تشخیص در شهرستان سه هزار و ۲۰۰ مورد تست بر روی بیماران انجام شد این درحالی است که قبل از آن نمونه گیری ها برای تشخیص ویروس کرونا به مرکز استان ارسال می شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به مثبت بودن بیش از ۳۰ درصد از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده از افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی این شهرستان بر ضرورت رعایت قاطع پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه تاکید کرد.تته اس

وی گفت : هم اکنون تست کرونا در مرکز خدمات جامع سلامت شهری گردکل و بیمارستان شهید بهشتی با معرفی پزشک خانواده به صورت رایگان انجام می شود.

او افزود : در حال حاضر ۶۰ درصد از مردم شهرستان پروتکل های بهداشتی همچون ماسک زدن و فاصله اجتماعی را رعایت می کنند که باید برای جلوگیری از گسترش این ویروس در جامعه و قطع زنجیره انتقال حتما به بیش از ۸۵ درصد برسد.

سیدپور با اعلام این که رعایت پروتکل های بهداشتی در بین کارکنان ادارات بیش از ۹۰ درصد و حوزه اصناف و بازاریان حدود ۷۰ درصد است ، گفت : با توجه به سرد شدن هوا ، شهروندان باید بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماع خودداری کنند.

وی با اشاره به اجرای مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ، افزود : تاکنون ۸۰۰ مورد بازرسی از سوی هشت تیم مشترک در سطح شهرستان انجام شد که نتیجه آن تذکر به ۳۰ واحد صنفی به خاطر تخلف از مصوبات و ارسال پرونده ۱۵ واحد متخلف صنفی دیگر به تعزیرات حکومتی بوده است.

سیدپور همچنین از اجرای کامل مرحله سوم طرح ملی غربالگری کرونا در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این پایش همچنان به صورت پیوسته در شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به رعایت ۶۰ درصدی قرنطینه ای از سوی افراد بیمار در شهرستان افزود: برای افزایش رعایت قرنطینه با همکاری بسیج، هلال‌احمر و استفاده از سامانه‌های ارتباطی همه بیماران مثبت قرنطینه را رصد خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر