طرح شهید سلیمانی در یکهزارو500 پایگاه بسیج مازندران اجرایی شد


طرح شهید سلیمانی در یکهزارو500 پایگاه بسیج مازندران اجرایی شد

ساری - ایرنا - فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت که طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در یکهزار و 500 پایگاه بسیج سراسر استان اجرایی شده است.

سردار سیاوش مسلمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی گسترده بسیج در کنار مجموعه درمانی کشور برای مقابله با ویروس کرونا از ابتدای هفته بسیج در مازندران آغاز شد.

وی این طرح را محله محور عنوان کرد و گفت : این طرح با حضور بسیجیان از پایگاه های مقاومت در سطح محلات و با بهره گیری از تمام ظرفیت های اجرایی در جهت شناسایی، مراقبت، رصد، پایش و درمان بیماران کرونایی تا کمک رسانی به کسانی که در حوزه‌های مختلف چه از نظر جسمانی و فیزیکی دچار مشکل هستند و امکان تردد و بیرون آمدن از خانه را ندارند، اجرایی شده است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه قرار است طرح شهید سردار سلیمانی در حدود چهار هزار پایگاه مقاومت بسیج اجرایی شود، افزود: اجرای کامل این طرح در تمامی پایگاه های بسیج استان زمان‌بر خواهد بود که البته ما سعی خواهیم کرد در کوتاه ترین زمان انجام شود.

مسلمی به علت زمان‌بر بودن پوشش کامل طرح در مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای اجرای دقیق و موثر طرح آموزش های لازم بهداشتی و درمانی به نیروهای بسیجی است که باید توسط کادر درمانی و متخصصان دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود.

وی آموزش در شناسایی افراد دارای علائم مشکوک کرونایی، طریقه راهنمایی ، چگونگی رهگیری و همچنین ارائه خدمات حین و پس از بیماری را از جمله پیش نیازهای فعال شدن طرح در پایگاه های بسیج دانست و افزود : با توجه به اینکه کادر درمانی فشار کاری سنگین داشته و با ترافیک بیماران کرونایی مواجه است ، آموزش نیروهای بسیج طولانی خواهد بود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران همچنین توزیع تست‌های آنی یا ۲ ساعته سنجش کرونا را یکی از نیازهای پایگاه های بسیج برای ارائه خدمات توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم این نوع آزمایش هرچه سریع تر در استان مازندران توزیع شود.

مسلمی به آماده سازی برخی مراکز رفاهی دولتی برای نگهداری بیماران کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه به دلیل شیب نرم شیوع ویروس کرونا در استان و همچنین گستردگی امکانات درمانی و بیمارستانی فعلا نیازی به این مراکز نیست.

وی تاکید کرد : استاندار مازندران و ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان برای در اختیار گذاشتن مراکز رفاهی دولتی اعلام آمادگی کردند که در صورت نیاز از آن بهره برداری خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا اجرای طرح شهید سلیمانی در ماطق محروم و دورافتاده را دارای اولویت دانست و افزود : اتفاقا فعالیت خدماتی پایگاه ها در این مناطق به دلیل شناخت و بومی بودن فرماندهان بسیار آسان‌تر از مناطق شهری است.

مسلمی ارائه خدمات محله به محله بسیج را فقط منوط به مسائل کرونایی و بهداشتی ندانست و افزود: در این طرح سعی خواهد شد به افرادی که بیماری زمینه ای دارند یا مسن هستند کمک شود که از خانه خارج نشوند و نیازهای روزمره اشان توسط بسیجیان رفع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا