یک سال حبس در انتظار تهدید کنندگان بهداشت عمومی در پردیس


یک سال حبس در انتظار تهدید کنندگان بهداشت عمومی در پردیس

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب شده و مجرم به مجازاتی تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

به گزارش ایرنا, «علیرضا آقاجری» شامگاه یکشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد: تشخیص اینکه اقدامی، تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته می‌شود یا خیر و نیز اعلام جرم یاد شده به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: مطابق با ماده ۲۲ قانون طرز جلوگیری از بیمارهای آمیزشی و واگیردار که ۱۱ خرداد ماه ۱۳۲۰ به تصویب رسید قانون گذار ما می‌گوید اشخاصی که مانع اجرای مقررات بهداشتی می‌شوند یا بر اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماری‌های واگیردار می‌شوند به هشت روز تا دو ماه حبس تأدیبی یا جریمه نقدی و یا به یکی از این دو کیفری محکوم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: علاوه بر موارد یاد شده، در ماده ۱۲ قانون طرز جلوگیری از بیمارهای آمیزشی و واگیردار افرادی که دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا هستند موظف هستند به‌صورت شخصی خود را قرنطینه کنند تا از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری بشود تا سلامت افراد جامعه به خطر نیفتد.

آقاجری با اشاره به تعطیلی اماکن پرخطر به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و تبعیت از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا, اظهار داشت: به ادارات صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره اماکن انتظامی دستور داده می‌شود که نسبت به پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به مدت یک ماه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به محدودیت‌های برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی و خارج شدن از وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در شهرستان پردیس ممنوع می‌باشد و با متخلفان برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی درحدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان