آیت‌الله جعفری نقش مهمی در صیانت از فرهنگ غنی ایران داشت


آیت‌الله جعفری نقش مهمی در صیانت از فرهنگ غنی ایران داشت

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله سید یحیی جعفری ،گفت : وی در کسوت ریاست شورای فرهنگ عمومی استان در ادوار گوناگون با نظرات راه‌گشا و روشنگرانه خویش نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و صیانت از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ایفا کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سید عباس صالحی آمده است: «خبر درگذشت عالم جلیل القدر و متقی، حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری(طاب ثراه) موجب تاسف و تالم شد.

آن فقید سعید سال‌های متمادی در جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان منشا وحدت نیروهای انقلاب و خدمات و برکات برای مردم شهیدپرور آن دیار بود.

ایشان همچنین در کسوت ریاست شورای فرهنگ عمومی استان در ادوار گوناگون با نظرات راه‌گشا و روشنگرانه خویش نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و صیانت از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ایفا کرد.

اینجانب فقدان آن عالم بزرگ‌منش را به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مردم خونگرم کرمان و بیت مکرم جعفری تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات در اعلی اعلیین و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در کرمان و رئیس شورای حوزه استان، عصر یکم آذرماه ۹۹ پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی، در اثر عارضه قلبی، در بیمارستانی در کرمان دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله جعفری نقش مهمی در صیانت از فرهنگ غنی ایران داشت

آیت‌الله جعفری متولد ۱۳۱۰ در روستای گور از توابع شهرستان کوهبنان در استان کرمان به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۱ ازدواج کرد و از وی ۲ دختر و ۴ پسر به یادگار ماند.

او از سال ۱۳۵۹ با حکم امام راحل به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان منصوب شد و سپس با تایید مقام معظم رهبری تا سال ۹۶ در این مسئولیت مشغول خدمت بود. پس از استعفا از امامت جمعه کرمان، تا زمان فوت به عنوان رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان فعالیت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟