پالایش بیمه ای فعالان قرآنی انجام می شود


پالایش بیمه ای فعالان قرآنی انجام می شود

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است از بیمه‌شدگان قرآنی استان خواست نسبت به تکمیل و ارسال فرم‌های مربوط به پایش و پالایش بیمه اقدام نمایند.

فیروز فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با برنامه ریزی، سازماندهی و انجام فعالیت های قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، ترویجی و پژوهشی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و حمایت و تقویت انجمن ها، کانون ها، موسسات، نویسندگان، هنرمندان و نهادهای غیردولتی این حوزه در سطح استان گام بر می دارد.
وی اظهار داشت: بیمه فعالان قرآنی یکی از خدمات ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه است و با توجه به گذشت چندین سال از ارائه این خدمت و لزوم انطباق آخرین وضعیت بهره‌مندان با توجه به آئین‌نامه بیمه که در تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قابل مشاهده است و به منظور توسعه کمی و کیفی این خدمت پالایش مجدد ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت : طبق آئین‌نامه و شیوه نامه ابلاغی معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع، این اداره‌کل موظف است نسبت به انطباق شرایط بیمه شدگان با آئین‌نامه و نیز آخرین وضعیت فعالیت قرآنی فعالان این عرصه بررسی لازم را انجام داده و احراز صلاحیت نماید.

وی ادامه داد : در آینده نیز به‌صورت سالانه نسبت به بروزرسانی اطلاعات افراد ذی صلاح و استمرار یا عدم استمرار شرایط اعضای صندوق اعتباری هنر در حوزه فعالان قرآنی اقدام می شود.
فاضلی بیان کرد: به ‌همین منظور کمیته پایش و پالایش بیمه فعالان قرآنی در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل و بررسی و احراز صلاحیت قرآنیان گیلانی عضو صندوق اعتباری هنر را آغاز کرده است از اینرو از مخاطبان می خواهیم نسبت به تکمیل فرم‌های پیوستی و تحویل آن به امور قرآنی اداره‌کل تا روز شنبه هشتم آذر ۱۳۹۹ اقدام نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد:گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا برپایی نمایشگاه های قرآنی نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است.
فاضلی اظهار داشت: همچنین تعداد موسسات فرهنگ قرآن و عترت دارای مجوز گیلان از ۴۳ مورد در سال ۹۲ به ۵۶ موسسه در سال ۹۸ رسید و حدود شش هزار حافظ قرآن کریم تا سال ۹۲ در استان شناسایی شده بود که این تعداد تا پایان سال گذشته به بیش از ۱۱ هزار نفر افزایش یافت.
وی بیان کرد: همچنین تعداد برنامه های آموزشی قرآن از ۲۹ مورد در سال ۹۲ به ۷۰ مورد در سال ۹۸ رسید؛ ۵۳۵ محفل قرآنی، ۲۳ جشنواره و هفته قرآنی، ۱۳۲ کارگاه آموزشی و ۲۳ نشست هنری در حوزه قرآن و عترت طی سال گذشته در استان گیلان برگزار شد.
۵۶ موسسه فرهنگ قرآن و عترت در گیلان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !