نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در رضوانشهرفعال می شود


نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در رضوانشهرفعال می شود

رشت - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رضوانشهر گفت: طبق هماهنگی های بعمل آمده، نخستین موزه مردم شناسی عشایر گیلان در این شهرستان ایجاد و راه اندازی می شود.

منصور هادی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در نشست هماهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با فرماندار رضوانشهر در محل این فرمانداری که معاون میراث فرهنگی و مسئول واحد حقوقی اداره کل نیز حضور داشتند، تفاهم نامه مربوطه جهت تأسیس این موزه انجام شد.

وی اظهار کرد : طبق تفاهم نامه و توافق بعمل آمده موزه مردم شناسی عشایر این شهرستان تا همزمان با دهه مبارک فجر در بهمن ماه سالجاری بهره برداری می شود.

هادی پور عنوان کرد : فاز اجرایی طراحی و آماده سازی ویترین های موزه آغاز گردیده و با توجه به تخصیص بودجه یک میلیارد و سیصد میلیون ریالی طی ماههای آتی به انجام می رسد.

وی در این رابطه از مردم خواست : اگر وسایل، تجهیزات و آثار قدیمی مربوط به این حوزه را در اختیار دارند برای نگهداری در این موزه و تقویت این نمایشگاه تحویل این اداره دهند.

رضوانشهر با حدود۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر