برخورد قانونی سختی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز دشتیاری می‌شود


برخورد قانونی سختی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز دشتیاری می‌شود

چابهار- ایرنا- فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: تمامی ساخت وسازها در محدوده شهر و یا روستاهای این شهرستان باید براساس قانون انجام شود و در صورت تخلف با پیمانکاران برخورد قانونی شدیدی خواهد شد.

عادل عفتی شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر، فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز دشتیاری اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری و دهیاری‌های به استناد شرح وظایف ذاتی خود نسبت به انجام مدیریت ساخت و ساز و جلوگیری از تصرفات اراضی و تغییر کاربری زمین در داخل محدوده قانونی طرح‌های هادی روستاهای این شهرستان اقدام کنند و مسوولیت هرگونه کوتاهی در انجام این امر مهم بر عهده مدیر بنیاد و دهیار روستا است.

وی افزود: شهرداری نگور به استناد بند ۲۴ ماده ۵۵و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل محدوده قانونی و حریم شهر اقدام کند.

فرماندار دشتیاری ادامه داد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های چابهار و دشتیاری به استناد قوانین و مقررات مربوطه و شرح وظایف ذاتی خود نسبت به حفاظت و حراست از اراضی تحت مالکیت دولت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادکشاورزی دشتیاری به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به انجام وظایف ذاتی خود اقدام کنند و نباید شاهد کوتاهی در این مورد باشیم.

عفتی اظهارداشت: مدیریت امور منابع آب چابهار و دشتیاری به استناد قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به حفاظت وحراست از بستر وحریم رودخانه‌های شهرستان اقدام کند.

وی ادامه داد: بخشداران دشتیاری نیز نسبت به انجام نظارت دقیق بر وظایف ذاتی هریک از دستگاه‌های اجرایی مسوول در حوزه زمین و ساخت و ساز اقدام و گزارش مربوطه را به فرمانداری ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست