فرماندار: رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر عزل نشده است


فرماندار: رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر عزل نشده است

زاهدان- ایرنا- فرماندار ایرانشهر با اشاره به معرفی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: برخی افراد در فضای مجازی مدعی عزل رییس سابق این دانشگاه شده‌اند در حالی که وی از مدتها پیش بدنبال استعفا برای ادامه تحصیل در مقطع فوق تخصص بود.

به گزارش ایرنا معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در جلسه تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک هفته بسیج و انتصاب سرپرست جدید دانشگاه گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از نهادهای کلیدی است که در دو حوزه آموزش و خدمات درمانی به مردم فعالیت می کند.

ابوذر کوثری افزود: این دانشگاه با جمعیت زیرپوشش بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر و حوزه جغرافیایی گسترده با دانشگاههای علوم پزشکی کشور کاملا متمایز است که تا کنون توانسته خدمات خوبی را به مردم منطقه بلوچستان ارائه دهد. شاخص های بهداشت و درمان در این منطقه نسبت به قبل و اوایل انقلاب رشد قابل ملاحظه ای داشته و کماکان این روند رو به رشد ادامه دارد.

فرماندار ویژه ایرانشهر اظهار داشت: اگر ارگانها و دستگاه های دولتی طبق ضوابط و در چارچوب وظایف ذاتی خود عمل کنند قطعا در رسیدن به اهداف خود موفق خواهند شد و در صورت عدول از وظایف ذاتی دچار آفت شده و ضرر و زیان آن متوجه مدیران، کارکنان و بویژه مردمی خواهد بود که از آن ارگان خدمات دریافت می کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از همین ارگانهای حیاتی خدمات رسان و نهادی علمی و تخصصی باید خود را از هر گونه سیاست زدگی و احیانا ملاحظات ناسالم قومی و طایفه ای مصون نگه دارد. هر مدیر دلسوز در راس این نهادها زمانی موفق است که مجموعه تحت مدیریت خود را از حواشی دور کرده و به وظایف و اهداف ذاتی آن رهنمون سازد، در همین راستا از دکتر کردی سرپرست جدید دانشگاه نیز انتظار می رود با توجه به عملکرد خوب و تجربه و تعهد کاری شان دانشگاه را هر چه بیشتر به سمت مسئولیت های ذاتی آن هدایت کند.

دکترکوثری بیان کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با همه گستردگی آن تاکنون خوب و روبه رشد بوده که البته افراد زیادی برای ارتقاء این جایگاه زحمت کشیده اند و جا دارد از خدمات مرحوم دکتر امینی‌فرد نماینده فقید مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر و دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای گرفتن مجوز تبدیل دانشکده به دانشگاه قدردانی کنیم. همینطور از تلاش‌های دکتر مهران امینی‌فرد رییس سابق دانشگاه که نقش مهمی در توسعه امکانات و زیرساختهای علوم پزشکی ایرانشهر داشته و پیگیری زیادی برای اخذ مجوز پذیرش دانشجوی پزشکی برای دانشگاه را داشتند تشکر کنیم.

وی بااشاره با شرایط کرونایی کشور اظهارداشت: چند ماهیست که ورود یک مهمان ناخوانده بار مضاعفی بر دوش پرسنل و کارکنان بهداشت و درمان تحمیل کرده که در اینجا لازم است صمیمانه از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم و از عموم مردم و مسوولان انتظار است با رعایت و اجرای دستورالعمل های بهداشتی به خود و پرسنل درمان در مهار این بیماری کمک کنند.

فرماندار ویژه ایرانشهر تاکید کرد: «تمامی مطالبات و معوقات کادر درمان به ویژه جهادگران خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا باید پرداخت شود تا خدای نکرده خدشه ای در خدمات رسانی آنان که بعضا در بخش ویژه و حساس بیماران کرونایی مشغول فعالیت هستند وارد نشود.»

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی یک مساله مهم برای دستگاه های اداری و اجرایی در منطقه بلوچستان و مهم‌تر از آن برنامه ریزی دقیق برای تحقق این مهم است. همانطور که ماندگاری سرمایه مادی برای ما اهمیت دارد، ماندگاری و نگهداشت نیروهای متخصص درمانی مهم تر است و بومی و غیر بومی هم‌ ندارد.

فرماندار ویژه ایرانشهر با اشاره به انتصاب سرپرست جدید دانشگاه گفت: شایعاتی مبنی بر عزل دکتر امینی فرد رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در فضای مجازی منتشر شده بود که صحت ندارد و ایشان بدلیل قبولی در مقطع فوق تخصص برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرده است.

دکتر کوثری در ادامه دکتر کردی سرپرست جدید دانشگاه را از نیروهای با تجربه و دلسوز برای منطقه توصیف کرد و ادامه داد: دکتر کردی عمده خدمات دوره مدیریتی خود را در ایرانشهر گذرانده و شناخت خوبی در دوره معاونت دانشگاه از مجموعه تحت مدیریت دارد.

در پایان دکتر کامران کردی، متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حکم وزیر بهداشت به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر معرفی و از زحمات دکتر محمد مهران امینی‌فرد تجلیل شد.

گفته می شود چندروز قبل چند نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از سوی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران دستگیر ‌شدند.

حجت‌الاسلام سعید راشکی دادستان عمومی ایرانشهر با تایید خبر دستگیری ها گفت: فعلآ پرونده در حال تحقیق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...