استاندار خواستار توسعه حمل‌ونقل هوایی در مازندران شد


استاندار خواستار توسعه حمل‌ونقل هوایی در مازندران شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران حمل و نقل هوایی را مسیری امن ، سریع و انعطاف پذیر برای ارتباطات تجاری استان دانست و گفت : توسعه حمل‌ونقل هوایی مازندران در بخش‌های کشاورزی ، گردشگری و صنعتی استان ضروری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در نشستی با مدیرکل هواپیمایی هما در ساری تاکید کرد : بسترهای لازم برای حمل و نقل هوایی و صادرات محصولات کشاورزی استان می بایست فراهم گردد.

وی ادامه داد: مازندران تنها استان مرزی است که با کشورهای حوزه "سی ای اس" (اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) به صورت مستمر ارتباط دارد و توسعه حمل و نقل هوایی می تواند موجب اعتلای صادرات محصولات استان گردد.

نماینده عالی دولت در مازندران گردشگری را یکی از پایه های مهم اقتصادی مازندران توصیف کرد و افزود : موانع موجود در حوزه گردشگری برای ایجاد مراودات اقتصادی با کشورهای منطقه می بایست رفع شود.

مدیرکل هواپیمایی هما نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های پروازی حمل بار مازندران به خارج از کشور و توسعه آن به سایر شهرها و با نظر مساعد استاندار در دستور کار قرار گرفته است ، گفت : تمایل سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای ایجاد پروازهای باری به خارج از کشور موجب توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان می گردد.

حمیدی گفت: انجام پروازهای باری به خارج از کشور از جمله آکتائو، ولگاگراد و همسایگان شمالی با استفاده از توانمندی های بنگاه های اقتصادی و احصاء ظرفیت های اقتصادی از جمله اهداف اصلی مجموعه فرودگاهی هما می باشد که امیدواریم با کمک و همکاری استانداری مازندران هرچه زودتر عملی گردد.

درخواست راه‌اندازی پروازهای کارگو در فرودگاه ساری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران هم در دیدار جداگانه مدیرکل هواپیمایی هما با وی با تصریح درخصوص ظرفیت ها و تولیدات و موقعیت جغرافیایی استان و تاکید بر توجه به فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و همجواری با کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت : با توجه به تولیدات استان در حوزه های کشاورزی ـ صنایع دستی ـ شیلاتی ـ لبنی ـ صنعتی و غیره شرایط مناسبی برای برقراری پروازهای کارگو ( تلفیقی ـ باری ـ مسافری ) در فرودگاه ساری مهیا می باشد. ‎

حسن خیریانپور افزود : در این خصوص استاندار محترم مازندران نیز تأکیدات ویژه ای داشته اند که به جهت ظرفیت های فرودگاهی و همکاری های دستگاه های مربوطه و همکاری بخش خصوصی بویژه اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان و سایر تشکل های بخش خصوصی ـ این اقدام می تواند بسیار اثرگذار باشد.

مازندران سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر دارد. سالانه با انجام بیش از ۶ هزار پرواز بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر به مقاصد مختلف از جمله اصفهان ، مشهد ، تهران ، شیراز ، عسلویه ، بندرعباس ، کیش و اهواز از این فرودگاه ها جا به جا می شوند.

حمل و نقل هوایی مازندران طی سال ها به خاطر برخی موانع ، توسعه و یا افزایش ایمنی پرواز در فرودگاه های استان با مشکل مواجه بوده و برخی طرح های توسعه ای نیز سال ها معطل باقی ماند به طوری که برخی از طرح ها قدمتی بیش از پنج دهه ای دارند اما با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر این موانع بتدریج رفع شده است.

استان مازندران با توجه به تنوع در تولیدات صنعتی از جمله لبنیان و محصولات کشاورزی و همچنین فاصله جغرافیایی نزدیک به همسایگان شمالی نیازمند توسعه حمل و نقل در بخش هوایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن