دکترین مقاومت با تفکر بسیجی به ثمر می‌نشیند


دکترین مقاومت با تفکر بسیجی به ثمر می‌نشیند

تهران- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بسیج را الگویی بی‌بدیل در عرصه خودسازی و جامعه‌پردازی دانست و گفت: دکترین مقاومت، با تفکر بسیجی در سطوح مدیریتی و در متن مردم به ثمر می‌نشیند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد جواد حاج علی‌اکبری» در جلسه امروز شورای معاونان و مدیران نهاد نمازجمعه که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان، فرماندهان بسیج و فرمانده عالی بسیجیان جهان اسلام و گرامیداشت یاد شهدای بسیجی اظهارداشت: بسیج، مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهان است که همیشه در نقطه نیاز اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی حاضر بوده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: بسیج خالصانه و بی‌ادعا، با روحیه جهادی به خدمت می‌پردازد و درخشش فرزندان برومند ملت در میدان مقابله با کرونا و حمایت معیشتی از نیازمندان در مقطع زمانی اخیر، به ویژه پس از عملیاتی‌سازی راهبرد محله محوری، نمونه موفق و جدید تجلی این ظرفیت خودانگیخته و خودجوش است.

حاج‌علی‌اکبری افزود: از بسیجیان غیور انتظار می‌رود بر اساس منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، در عرصه جنگ نرم و با رویکرد فرهنگی – اجتماعی، به مرکزیت مساجد، در همه محله‌ها حضور مؤثر داشته باشند و یک قدم جلوتر از دشمن حرکت کنند و در عین گستردگی تشکیلاتی، چابکی خود را حفظ کنند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به تعابیر لطیف و عمیق امام راحل عظیم الشأن (رضوان الله تعالی علیه) درخصوص بسیج تصریح کرد: مفهوم این معنا که بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد، هر روز بیشتر درک می‌شود و واقعیت این است که اگر در کشور، نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان و بدخواهان مردم و نظام اسلامی کور خواهد شد.

حاج علی اکبری ادامه داد: بسیج آن نقطه اصلی است که حرکت انقلاب اسلامی را به تبار خودش متصل می‌کند و امتداد آن را تا دامنه ظهور تضمین می‌کند و بر اساس نگاه عالی اسلامی، یکی از ارکان اصلی است که مردم را به میدان تمدن‌سازی می‌آورد.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که فرهنگ بسیجی، اعم از تشکیلات بسیج محسوب میشود و به همین دلیل فراگیر است و در مرزها محصور نیست و توانسته منتشر شود و عطر تفکر بسیجی را در سایر کشورهای منطقه پراکنده کند و یارگیری نماید و در برخی نقاط جبهه مقاومت، نهادسازی کرده است.

حاج علی اکبری اظهار امیدواری کرد با عمل به رهنمودهای امام راحل و امام حاضر که به روشنی اقتضائات تفکر بسیجی را در رهنمودهای خود تبیین کرده‌اند، بسیج در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد و علاوه بر تقویت ارتباط و تعمیق پیوند خود با مساجد، به جبهه آرایی بر اساس تفکرات انقلابی بپردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق