استاندار کرمان: جمهوری اسلامی ظرفیت هویت‌سازی دارد


استاندار کرمان: جمهوری اسلامی ظرفیت هویت‌سازی دارد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت هویت‌سازی دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی، کلیدواژه‌های هویت‌ساز زیادی برای نسل‌های مختلف ارائه کرده‌اند که ما باید بتوانیم آنها را با ادبیات جذاب تبیین کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی زینی‌وند در دیدارِ فرمانده و معاونان سپاه ثارالله ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی افزود: امیدواریم همچنان روح و تفکر بسیجی در وجود همه ما باشد و بتوانیم این تفکر را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنیم.
وی بیان کرد: در باغ شهادت همچنان باز است و حاج قاسم نیز با همین روحیه بسیجی خود در جهان پرآوازه و میان نسل‌های جوان دنیا مشهور شد.
استاندار کرمان عنوان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ساختارهای نوین حکومتداری در جهان بود و نمونه ساختارهایی‌ که در جمهوری اسلامی بنیان گذاشته شد را در دیگر انقلاب‌ها نداشتیم لذا بنیانگذاران جمهوری اسلامی توفیق خدا را داشتند که حکومیت شیعی اسلامی در منطقه پرچالش تشکیل شود و ساختارهایی تعریف کند که نه تنها آن را محکم حفظ کند، بلکه الگویی برای دنیا شود.
زینی‌وند اظهار داشت: اگر ساختار بسیج و مشارکت هدفمند مردمی در حفظ جمهوری اسلامی نبود، امروز عراق و یمن و سوریه هم وضع دیگری داشتند.
استاندار کرمان گفت: ساختارهایی که در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده و تاثیر مستقیم در حفظ بسیاری از کشورهای اسلامی داشت در تحلیل‌های علمی دانشگاهی وجود ندارد.
وی ادامه داد: رهبری سراغ نداریم که به اندازه رهبر معظم انقلاب اسلامی، کلیدواژه هویت‌ساز برای نسل‌های مختلف تولید کرده باشد لذا ما باید بتوانیم این هویت را با ادبیات جذاب تبیین کنیم.
زینی‌وند بیان داشت: جمهوری اسلامی ظرفیت هویت‌سازی دارد، اما در برخی موارد ما در تولید گفتمان ضعف داریم و اگر در ساختارهای بسیج و سپاه خوب کار کرده و برای جامعه تبیین کنیم، جذاب‌ترین ساختارها خواهند بود که نسل جوان به آن افتخار می‌کنند.
استاندار کرمان تصریح کرد: از دست دادن سردار سلیمانی یک ضایعه بزرگ بود، اما شهادت ایشان غرور ملی در افرادی ایجاد کرد که جنگ را هم ندیدند، اما در واقع از هویت و روحیه جوانان ما بازسازی کرد.
وی هویت‌سازی برای کشور و به دنبال آن همبستگی و انسجام را لازم دانست و گفت: اکنون تفکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی مهم است و در کرمان بتوانیم الگویی از این مدیریت ارائه دهیم و همه زیرچتر نظام جمهوری اسلامی با هم‌افزایی و تعامل جمع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حمایت نیروهای اصلی انقلاب برای ما مهم است و این استان دروازه امنیت کشور است و ذره‌ای کوتاهی در مسائل استان بر کشور تاثیر می‌گذارد.
فرمانده سپاه ثارالله نیز گفت: انسجام برای ما امروز از نان و آب هم واجب‌تر است و نگاه ما به نظام، نگاه حاکمیتی است نه دولتی، لذا باید انسجام انقلاب اسلامی و جبهه مردم را حفظ کنیم که قدرت نظام بالاتر می‌رود.
سردار حسین معروفی افزود: راه انسجام، گذشت و ایثار است و ما هم روی اصول متمرکز می‌شویم، نگاه ما به مردم، سیاسی، قومی و مذهبی نیست، بلکه نگاه انقلابی جامع الاطراف داریم.
سردار معروفی آبرسانی و بهداشت را اولویت‌های سپاه در استان بیان کرد و گفت: گروه‌های خیرین و جهادی را پای کار آوردیم.
وی از راه‌اندازی راهیان مکتب شهید حاج قاسم یاد کرد و بیان داشت: تفاهمنامه روزانه سه هزار نفر در این حوزه را داریم که الان برای هزار نفر در استان کرمان تفاهمنامه با دانشگاه‌ها منعقد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان