توسعه متوازن، هوشمند و پایدار؛ الزام‌های صدور مجوز طرح‌های پتروشیمی


توسعه متوازن، هوشمند و پایدار؛ الزام‌های صدور مجوز طرح‌های پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، توسعه متوازن، هوشمند و پایدار را سه الزام صدور مجوزهای جدید برای طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: طرح‌هایی مجوز می‌گیرند که افزون بر قابلیت اجرایی، تاب‌آوری بیشتری در صنعت داشته باشند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی روز شنبه (یکم آذرماه) در آیین تکریم و معارفه مدیر سرمایه‌گذاری و رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که با حضور اعضای هیئت مدیره این شرکت و نیز تعدادی از مدیران ارشد برگزار شد، اظهار کرد: قطار توسعه صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال حرکت است و افزون بر بهره‌برداری از چند طرح پتروشیمی تا پایان سال، روند راه‌اندازی طرح‌ها در سال‌های آینده تداوم می‌یابد.

وی افزود: صدور مجوزهای جدید برای طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه خود فقط با در نظر گرفتن سه الزام توسعه متوازن، هوشمند و پایدار انجام می‌شود و طرح‌هایی مجوز خواهند گرفت که قابلیت اجرا داشته باشند. طرح‌هایی باید اجرایی شوند که تاب‌آوری بیشتری در صنعت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تعداد زیادی طرح که دارای مجوز هستند متأسفانه هیچ‌گونه فعالیتی در ساخت ندارند و در آینده مجوزها با در نظر گرفتن همه شرایط صادر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امور سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی پنجره امید برای سرمایه‌گذاران است، گفت: این واحد و نیز امور بین‌الملل به دلیل نوع فعالیت خود نقشی بسیار مهم و تأثیرگذار در توسعه صنعت پتروشیمی دارند و سرمایه‌گذارانی که به شرکت ملی صنایع پتروشیمی مراجعه می‌کنند باید پس‌ از مراجعه به این شرکت با حمایت و انگیزه فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: نقشه راه توسعه صنعت از بالادست تا بخش‌های پایین‌دستی تدوین شده است و امروز پتروشیمی همسو با اهداف برنامه‌ریزی‌شده خود به‌سوی توسعه متوازن و نیز تحقق طرح‌های پیشران حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تغییرات انجام شده در امور سرمایه‌گذاری و بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این تغییرات به‌دلیل پایان دوره‌های مسئولیت چهار ساله انجام شد و خدمات ارزشمند و تأثیرگذار آقایان حسین علیمراد و داریوش باورصاد در مسئولیت‌های خود قابل ستایش است و برای این بزرگواران آرزوی موفقیت دارم.

محمدی همچنین برای شهرام رضایی، سرپرست جدید مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در انجام مسئولیت‌های خود آرزوی توفیق کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان