استاندار: آرامش را برای مردم کرمان فراهم می‌کنیم


استاندار: آرامش را برای مردم کرمان فراهم می‌کنیم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: تجمیع همه ظرفیت ها محصول امنیت، توسعه و آرامش را برای کشور و این استان به‌دنبال دارد و با هم‌صدایی آرامش برای مردم فراهم می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه شنبه در دیدار مسئولان قضایی استان با ایشان افزود: دعواهای سیاسی هیچ سودی برای کشور و استان کرمان ندارد و به‌طور قطع در اداره استان با کمک سایر قوا موفق می شویم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه امنیتی تقاضای کمک از دستگاه قضایی داریم گفت: استان کرمان در امنیت پیچیده است و کرمان در برخی موارد در خط مقدم دفاع از بشریت قرار دارد.

وی تصریح کرد: باید پیوندی بین شورای تامین کرمان با استان های مجاور برقرار کنیم و با کمک سایر دستگاه‌ها و هم افزایی چشم انداز امنیت پایدار را رقم می‌زنیم.

تفکر بسیجی را حفظ کنیم

استاندار کرمان با اظهار همدردی از رحلت آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین استان کرمان و تبریک هفته بسیج گفت: ایران کشور ساختارهای مستحکم است و با اینده نگری پایه های نظام را با نهادهایی همچون بسیج ساختند.

وی عنوان کرد: بسیج بقا و تداوم و سربلندی جمهوری اسلامی را رقم زده و این نیروی فراگیر و قدرتمند مدلی برای حفظ کشورهای منطقه شده که اگر نبود کشورهای مسلمان ضربه می دیدند و امیدواریم این تفکر را بدور از تندبادهای سیاسی حفظ کنیم.

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی کرمان با دستگاه قضایی

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با مجموعه دادگستری ضروری است افزود: استان بزرگ کرمان، عادی و معمولی نیست و خدمت در آن دشوار است اما با وجود ظرفیت نیروی انسانی و انسان های بزرگ تاریخ ساز در راس آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امکاناتی در اختیارمان قرار می دهد که در شان استان اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه در این دوره در راستای توسعه پایدار استان گام برداریم گفت: در ۲ استان سیستان و بلوچستان و یزد با تعامل دستگاه قضایی کارهای بزرگی انجام دادیم.

استاندار کرمان بیان داشت: ساختار دستگاه قضایی اطمینان بخش است و این دستگاه با تحول و نوگرایی در این حوزه حجم ورود پرونده های غیرضرور را به محاکم قضایی کم کرد که ابتکاری خوب بود.

وی ادامه داد: دادستانی ها و بسیاری اقدامات دستگاه قضایی ساختار را شفاف تر می کند و دولت ها به معنی قوه مجریه و مقننه می ایند و می روند اما برخی ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ستون هستند و دستگاه قضایی ستونی است که اگر آسیب ببیند، اعتماد عمومی جامعه دچار خدشه می شود که این امر برای نظام مضراست.

زینی وند افزود: دستگاه قضایی موجب اعتماد افزایی شده و همه دستگاه‌ها باید در این جهت حرکت کنند، با وجود تمامی دشواری ها باید مردانه به میدان بیاییم و مشکلات مردم را رفع کنیم و در صورتی که ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی را دقیق رعایت کنیم محصولات نابی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضور دادگستری در جلسات کارها را تصاعدی پیش می برد تصریح کرد: بدون تعامل هماهنگی و پشتیبانی دستگاه قضایی کارها پیش نمی رود و بخشی عمده از اقتصاد و معیشت به حمایت های دستگاه قضایی بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه رنباید به افرادی که منافع شخصی را به نفع نظام ‌ترجیح می دهند رحم کرد ، گفت: دادگستری در حوزه اقتصاد می تواند گره گشا باشد و به بانک ها و امضای مدیران جسارت دهد.

کرمان ساختار نیروی انسانی فعالی در اختیار دارد

استاندار کرمان افزود: مدیران کم تحرک نمی توانند با ما همکاری کنند اما اعتقاد داریم بسیاری از مدیران را می توان در صحنه فعال کرد زیرا تغییر در پست‌ها انرژی و ناهماهنگی می آورد.

وی با بیان اینکه ضعف ها را تذکر و نقاط قوت را تشویق می کنیم و در صورت بهبود ‌نیافتن شرایطی فراهم می کنیم که مدیر برود تاکید کرد: ساختار نیروی انسانی استان قوی، پرتحرک و فعال است.

جرایم در کرمان مدیریت شود

استاندار کرمان با اشاره به حساسیت در حوزه زندان ها گفت: سالی دشوار پیش رو داریم لذا با اختیارات استان کرمان دغدغه زندان ها را رفع می کنیم زیرا جرایم باید مدیریت شود.

وی با اشاره به اهمیت نقشه هوایی در حوزه ثبت استاد استان کرمان یادآور شد: اینکه پهنه های سرزمین خودمان و حد و مرزها و آدرس ها را ندانیم، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

زینی وند ادامه داد: پیشرفت کرمان از سایر استان ها در این حوزه بیشتر است اما باز از کاداستر در شورای پشتیبانی حمایت می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!