امنیت اقتصاد جامعه به‌واسطه کرونا در خطر است


امنیت اقتصاد جامعه به‌واسطه کرونا در خطر است

استاندار لرستان شیوع کرونا را نه‌تنها برای امنیت سلامت، بلکه برای امنیت اقتصادی جامعه نیز خطرناک عنوان کرد.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که امروز یکم آذرماه به ریاست دکتر روحانی و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور در خصوص آخرین وضعیت بیماری برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا در کشور، جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا حول محور تأکید بر اجرای طرح هوشمند ایجاد محدودیت‌های اجتماعی برگزار شد.

وی تصریح کرد: جزئیات این طرح بیشتر در زمینه تعطیلی کسب‌وکارها، اعمال محدودیت‌های ورود و خروج، ترددهای شبانه، تعطیلی مراکز آموزشی و مهم‌تر از همه جلوگیری از برگزاری تجمعات مانند مراسم عزاداری یا عروسی در شهرهای قرمز و نارنجی است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هدف از تعطیلی‌ها و اجرای مقررات منع آمدوشد، صرفاً جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ها برای کنترل کروناست و همکاری مردم در این رابطه بسیار ضرورت دارد.

خادمی با بیان اینکه کرونا امنیت اقتصادی جامعه را با مخاطره همراه می‌کند، افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نه‌تنها امنیت سلامت بلکه امنیت اقتصادی جامعه نیز به مخاطره خواهد افتاد، زیرا با اعمال محدودیت‌ها کسب‌وکارها تعطیل و به اقتصاد ضربه وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز مصوب شد به همه کسب‌وکارها و خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا کمک مالی در قالب امهال برای پرداخت مالیات‌ها، عوارض شهرداری، بیمه، پرداخت یک‌میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض به مدت چهار ماه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه طبق محدودیت‌های جدید هیچ فردی از لرستان اجازه ورود به سایر شهرهای کشور را ندارد، بیان کرد: شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و در صورت ورود به مناطق قرمز مبلغ یک‌میلیون تومان و مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در انتظار مردم خواهد بود و در همین رابطه نیز تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای قرمز جریمه ۲۰۰ تومانی را در پی دارد.

خادمی خواستار همکاری بیش‌ازپیش مردم، کسبه و بازاریان برای اجرای محدودیت‌ها در این ایام شد و بر عدم برگزاری مراسم عروسی یا ترحیم با حضور جمعیت تأکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق