همکاری های مشترک سازمان نظام روان شناسی و پلیس


همکاری های مشترک سازمان نظام روان شناسی و پلیس

در نشست مشترک جانشین معاون اجتماعی ناجا با رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، همکاری های مشترک ، یکی از مهم ترین راهبردهای موثر در راستای ارتقای سلامت روانی-اجتماعی جامعه عنوان شد.

همکاری های مشترک سازمان نظام روان شناسی و پلیس
سردار ابراهیم کریمی با حضور در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، با دکتر "محمد حاتمی" دیدار و در این نشست، در خصوص تداوم همکاری های متقابل جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه مشترک، بحث و تبادل نظرشد.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه دکتر "حاتمی"؛ رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: امروزه نگاه مردم و مسئولان به مقوله روان شناسی و مشاوره تغییر و بهبود یافته است و براساس پایش های انجام گرفته، حدود نیمی از جستجوهای مردم در فضای مجازی کنونی در جامعه ایرانی، شامل نگرانی ها و دغدغه های آنها در حوزه روان شناسی، مهارت های زندگی و مشکلات فرزندانشان بوده است، بنابراین در این شرایط حساس و بحرانی، نقش روان شناسان و مشاوران برجسته تر بوده و آنان بایستی در ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه مثمر ثمر واقع شوند که صد البته در این راستا نیروی انتظامی خدمات اثربخشی برای جامعه انجام داده است.

وی همچنین وجود افراد غیرحرفه ای و فرصت طلب در فضای مجازی را یکی از آسیب ها و تهدیدات این حوزه قلمداد کرد.

در ادامه سردار " ابراهیم کریمی" اظهار داشت: پلیس همواره در کنار مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دارد و آماده همکاری با سازمان نظام روان شناسی و مشاور کشور است.

وی، یکی از وظایف و راهبردهای پیشگیرانه و اصلی سازمان نظام روان شناسی را در فضای مجازی، ارتقای آگاهی های مردم نسبت به استانداردبودن این خدمات توسط افراد متخصص و مورد تایید بودن آنان توسط سازمان نظام قلمداد کرد.

جانشین معاون اجتماعی ناجا گفت: همکاری دو جانبه پلیس و سازمان نظام روانشناسی به عنوان دو نهاد همکار و همسو در کاهش آسیب های روانی- اجتماعی، قدرت عمل و اثربخشی اقدامات را دو چندان می کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: بسترسازی اقدامات در فضای مجازی، همگرایی در زمینه ارائه خدمات تخصصی، برگزاری جلسات کارشناسی و سیاست گذاری در راستای اهداف مشترک، تعامل با سایر سازمان های همسو و همچنین برنامه ریزی مدون اقدامات مبتنی بر بهره مندی از ظرفیت های دو جانبه، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار در همه ابعاد خواهد بود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه، مدیر کل مشاوره و مددکاری ناجا نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده در مسیر تحقق مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک را بیان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟