دولت یک میلیون ریال کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کرونا پرداخت می‌کند


دولت یک میلیون ریال کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کرونا پرداخت می‌کند

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: کمک‌های بلاعوض به میزان یک میلیون ریال به‌صورت ملی به هریک از افراد خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت می‌شود.

به‌گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری شبانگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جزییات این تسهیلات هنوز به استانداری کرمان ابلاغ نشده لذا پس از ابلاغ اجرایی و اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی و بسته های حمایتی به خانوارها و اصناف آسیب دیده از کرونا، اظهار داشت: این تسهیلات به صورت کشوری پرداخت می‌شود و این مصوبه امروز در ستاد ملی کرونا مصوب شد و با پیگیری استانداری کرمان در این استان تسهیلات یک میلیون تومانی به اصناف پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست امروز به دنبال نشست ملی مقابله با شیوع کرونا گفت: ارزیابی طرح هوشمند محدودیت های کرونا از امروز آغاز شد و این طرح با موفقیت پیش رفته اما سوالات و انتظارات مردم مورد رصد و بررسی قرار گرفته و از راه رسانه‌ها به آن پاسخ داده می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: با توجه به اشکالات ترددها مقرر شد ورودی شهرهای کرمان که پلاک های غیربومی را نمی‌پذیرند پلیس راهور با تصمیم‌گیری در محل، مجوز تردد را برای موارد ضروری صادر کند.
وی با اشاره به ممنوعیت ترددهای شبانه در شهرهای دارای وضعیت قرمز از ساعت ۲۱ تا چهار صبح افزود: بنا شد که جریمه‌های این موارد تسلیمی نباشد و به‌صورت ثبت پلاک از راه سامانه های موجود به افراد خاطی ارایه تا فرهنگ‌سازی شود.
وی ادامه داد: همچنین فرمانداری‌ها تصمیمات لازم در خصوص موارد ضروری شهروندانی که امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی ندارند، بگیرند.
بصیری اضافه کرد: طرح مهم دیگر طرح شهید سلیمانی است که برای کنترل بیماری کرونا تهیه شده به‌صورت محله و خانواده محور در استان کرمان اجرایی می‌شود.
وی عنوان‌کرد: بسیج سپاه در اجرای این طرح نقش محوری و رهرو عملیاتی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پرشکان و دفتر اجتماعی استانداری به عنوان هماهنگ کننده دارد که در این طرح محلات و خانوارها با بیماریابی و غربالگری از خود مراقبت می‌کنند.
بصیری افزود: باید با کنترل بیماری از محلات و خانوارها بیماری کرونا را کنترل کنیم و استان کرمان در این طرح کارها را انجام، بیماران محلات را شناسایی کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مقرر شد، برخی از صنوف که نام آنان در لیست گروه‌های چهارگانه نیامده و تعیین تکلیف نشدند، رده گروه‌بندی آنان را اتاق اصناف با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعیین کنند و حق نداریم گروه‌های شغلی چهارگانه را تغییر دهیم اما جایگاه‌ها را مشخص و تعیین تکلیف می‌کنیم.
وی یادآور شد: مطب پزشکان پس از ساعت ۹ به علت کمک درمانی به عنوان استثنا تلقی می‌شوند که پزشکان، ویزیتور و بیماران می‌توانند در ساعات محدودیت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانداری‌ها فعالیت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403