آموزش مواجهه صحیح با معلولان در کتاب های درسی گنجانده می شود


آموزش مواجهه صحیح با معلولان در کتاب های درسی گنجانده می شود

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: کارگروه مشترک برای تدوین سرفصل های آموزشی در خصوص مناسب سازی و طرز صحیح مواجهه با معلولان جهت گنجاندن در کتب درسی تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: امروز چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در دفتر وزیر آموزش و پرورش و با حضور معاونان عضو این ستاد تشکیل شد و از وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگانی حضور داشتند و همچنین نماینده شهرداری ها و نماینده تشکل های افراد دارای معلولیت و همچنین جانبازان نیز حاضر بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوباتی در ارتباط با وظایف آموزش و پرورش در خصوص مناسب سازی شرایط محیطی در مدارس کشور و ساختمان های آموزش و پرورش به تصویب رسید و همچنین شرایط لازم برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس جهت ساخت ساختمان های جدید یا در دست احداث مطرح شد و در کنار آن بحث تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و حرکت به سمت عدم ایزوله کردن این افراد در جامعه و نیز آموزش فرهنگ مناسب سازی و طرز صحیح مواجهه با معلولان بررسی شد. در کنار اینها استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان نیز از سمت معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مطرح شد.

قبادی دانا گفت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این جلسه در ارتباط با فعالیت های دسترس پذیری افراد دارای معلولیت از جمله ناشنوایان و نابینایان و طیف گروه اوتیسم به آموزش مطالبی ارائه کردند و همچنین گزارش خوبی درباره محتوای آموزشی این گروه و تکنولوژی مورد استفاده برای آنها، مناسب سازی محیطی مدارسشان و منابع انسانی برای آموزش این گروه و نیز اشتغال افراد دارای معلولیت مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد. مدیر آموزش و پرورش استثنایی کشور پیشنهاد نهضت مشارکت هم افزایی برای تهیه اقلام موردنیاز دانش آموزان دارای معلولیت را مورد تأکید قرار دادند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این جلسه گزارشی از فعالیت نوسازی و تجهیز مدارس نیز در ارتباط با مناسب سازی ساختمان های آموزش و پرورش و مدارس ارائه شد.

وی ادامه داد: ۱۲ مصوبه در پایان جلسه تصویب شد که از جمله آنها تشکیل کارگروه مشترک برای تدوین سرفصل های آموزشی در خصوص مناسب سازی و طرز صحیح مواجه با معولان جهت گنجاندن در محتوای کتب درسی دانش آموزان و همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود. یکی دیگر از مصوبات این بود که سازمان نوسازی ضابطه ۲۴۶ مهندسین و مشاورین را در تمام فعالیت های عمرانی در محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین الزامی و بر آن نظارت کند.

به گفته قبادی دانا، مدارس دولتی و غیردولتی برای دسترس پذیری معلولان باید مناسب سازی شوند و همچنین با تأکید وزیر آموزش و پرورش، اردوگاه های فرهنگی و تربیتی نیز برای این دسترس پذیری باید مناسب سازی شوند.

وی ادامه داد: درباره فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز صحبت از این شد که داستان نویسان و مؤلفان تشویق شوند تا بر حضور این افراد در محیط های اجتماعی تأکید کند و همچنین بر این موضوع که مجموعه شاد و آموزش های مجازی چه در اپلیکیشن شاد و چه در مدرسه تلویزیونی برای بهره مندی نابینایان و ناشنوایان مناسب سازی شود، تأکید شد و وزیر آموزش و پرورش ضمن همراهی و همگامی با مصوبات قبلی این ستاد، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را برای پیگیری و اجرای مصوبات به عنوان نماینده آموزش و پرورش معرفی کرد.

قبادی دانا در پایان در خصوص مصوبات مربوط به شهرداری ها نیز گفت: شهرداری تهران مکلف شد که تمام معابر منتهی به مدارس استثنایی را مناسب سازی کند که البته معاون عمران شهرداری اعلام کرد که بیشتر این معابر مناسب سازی شده است و برای تکمیل این فرآیند تکلیف را پذیرفت و مقرر شد شهرداری های سراسر کشور نیز در سایر شهرها این مهم را پیگیری کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: امروز چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در دفتر وزیر آموزش و پرورش و با حضور معاونان عضو این ستاد تشکیل شد و از وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگانی حضور داشتند و همچنین نماینده شهرداری ها و نماینده تشکل های افراد دارای معلولیت و همچنین جانبازان نیز حاضر بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوباتی در ارتباط با وظایف آموزش و پرورش در خصوص مناسب سازی شرایط محیطی در مدارس کشور و ساختمان های آموزش و پرورش به تصویب رسید و همچنین شرایط لازم برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس جهت ساخت ساختمان های جدید یا در دست احداث مطرح شد و در کنار آن بحث تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و حرکت به سمت عدم ایزوله کردن این افراد در جامعه و نیز آموزش فرهنگ مناسب سازی و طرز صحیح مواجهه با معلولان بررسی شد. در کنار اینها استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان نیز از سمت معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مطرح شد.

قبادی دانا گفت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این جلسه در ارتباط با فعالیت های دسترس پذیری افراد دارای معلولیت از جمله ناشنوایان و نابینایان و طیف گروه اوتیسم به آموزش مطالبی ارائه کردند و همچنین گزارش خوبی درباره محتوای آموزشی این گروه و تکنولوژی مورد استفاده برای آنها، مناسب سازی محیطی مدارسشان و منابع انسانی برای آموزش این گروه و نیز اشتغال افراد دارای معلولیت مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد. مدیر آموزش و پرورش استثنایی کشور پیشنهاد نهضت مشارکت هم افزایی برای تهیه اقلام موردنیاز دانش آموزان دارای معلولیت را مورد تأکید قرار دادند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این جلسه گزارشی از فعالیت نوسازی و تجهیز مدارس نیز در ارتباط با مناسب سازی ساختمان های آموزش و پرورش و مدارس ارائه شد.

وی ادامه داد: ۱۲ مصوبه در پایان جلسه تصویب شد که از جمله آنها تشکیل کارگروه مشترک برای تدوین سرفصل های آموزشی در خصوص مناسب سازی و طرز صحیح مواجه با معولان جهت گنجاندن در محتوای کتب درسی دانش آموزان و همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود. یکی دیگر از مصوبات این بود که سازمان نوسازی ضابطه ۲۴۶ مهندسین و مشاورین را در تمام فعالیت های عمرانی در محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین الزامی و بر آن نظارت کند.

به گفته قبادی دانا، مدارس دولتی و غیردولتی برای دسترس پذیری معلولان باید مناسب سازی شوند و همچنین با تأکید وزیر آموزش و پرورش، اردوگاه های فرهنگی و تربیتی نیز برای این دسترس پذیری باید مناسب سازی شوند.

وی ادامه داد: درباره فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز صحبت از این شد که داستان نویسان و مؤلفان تشویق شوند تا بر حضور این افراد در محیط های اجتماعی تأکید کند و همچنین بر این موضوع که مجموعه شاد و آموزش های مجازی چه در اپلیکیشن شاد و چه در مدرسه تلویزیونی برای بهره مندی نابینایان و ناشنوایان مناسب سازی شود، تأکید شد و وزیر آموزش و پرورش ضمن همراهی و همگامی با مصوبات قبلی این ستاد، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را برای پیگیری و اجرای مصوبات به عنوان نماینده آموزش و پرورش معرفی کرد.

قبادی دانا در پایان در خصوص مصوبات مربوط به شهرداری ها نیز گفت: شهرداری تهران مکلف شد که تمام معابر منتهی به مدارس استثنایی را مناسب سازی کند که البته معاون عمران شهرداری اعلام کرد که بیشتر این معابر مناسب سازی شده است و برای تکمیل این فرآیند تکلیف را پذیرفت و مقرر شد شهرداری های سراسر کشور نیز در سایر شهرها این مهم را پیگیری کنند.

کد خبر 5076792

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس