اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد


اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

گجت نیوز اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد. شرکت اینفینیتی با این محصول جدید بار دیگر به دنیای کراس اوورهای کوپه برگشته است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم. برند لوکس اینفینیتی حدود 20 سال قبل با معرفی مدل FX به دنیای کراس اوورهای کوپه قدم گذاشت و اکنون با مدل QX55 بازگشت... نوشته اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد اولین بار...

اینفینیتی QX55 مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. شرکت اینفینیتی با این محصول جدید بار دیگر به دنیای کراس اوورهای کوپه برگشته است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

برند لوکس اینفینیتی حدود ۲۰ سال قبل با معرفی مدل FX به دنیای کراس اوورهای کوپه قدم گذاشت و اکنون با مدل QX55 بازگشت شکوهمندی به این حوزه داشته است. البته این خودرو طبق مدل QX50 طراحی شده، اما نسبت به آن از طراحی اسپرت‌تری برخوردار شده است. جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک LED و ورودی‌های هوا اسپرت با تریم مشکی براق جلو جذاب‌ترین ویژگی‌های نمای جلو اینفینیتی QX55 مدل ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند.

مشخصات اینفینیتی QX55 مدل ۲۰۲۲

اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شداینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

در نمای جانبی، طراحان شیشه جلو را با شیب زیاد به سقف شیب‌دار متصل کرده‌اند تا نمای اسپرتی ایجاد شود. از سایر ویژگی‌های کناری این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و روکش‌های پلاستیکی اشاره کرد. نمای عقب این خودرو به مدل QX50 شبیه است، اما در صندوق با شیشه زاویه‌دار و اسپویلر خاص آن جدید هستند. کراس اوور کوپه اینفینیتی QX55 مدل ۲۰۲۲ از چراغ‌های عقب شیک با طراحی موسوم به کلیدهای پیانو دیجیتالی بهره می‌برد که هر یک از آنها دارای ۴۵ چراغ LED هستند. از ویژگی‌های بخش عقب این خودرو می‌توان به دو سر اگزوز افقی و لوگوی اینفینیتی که دکمه در صندوق برقی است اشاره کرد.

اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شداینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

شرکت اینفینیتی برای این کراس اوور کوپه جدید خود از لحاظ طراحی ظاهری تغییرات گسترده‌ای را نسبت به مدل QX50 در نظر گرفت، اما در کابین شاهد شباهت‌های زیادی با مدل QX50 هستیم و این کمی برای مشتریان ناخوشایند خواهد بود؛ چراکه در کابین یک صفحه آمپر آنالوگ، دکمه‌های ارزان‌قیمت و صفحه نمایش لمسی دوتایی ۷ و ۸ اینچی وجود دارد. البته این نخستین محصول اینفینیتی محسوب می‌شود که از اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد.

اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شداینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

سرنشیان عقب اینفینیتی QX55 مدل ۲۰۲۲ از فضای پای ۹۸۳ میلی‌متری بهره می‌برند که نسبت به سایر رقبا در سطح بالایی قرار دارد. طبق اعلام شرکت اینفینیتی، صندلی‌های عقب این کراس اوور کوپه به شکل کشویی تا ۱۵۲ میلی‌متر به جلو یا عقب کشیده می‌شوند تا برای سرنشینان عقب فضای بیشتری را فراهم کنند. فضای بار صندوق عقب نیز ۷۶۲ لیتر است که این میزان از بی ام و ایکس ۴ و مرسدس بنز GLC کوپه بیشتر است.

اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شداینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

مشتریان می‌توانند این کراس اوور کوپه را در سه تیپ مختلف لوکس، اسنشال و سنسوری خریداری کنند که نسخه پایه آن از گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، تریم آلومینیومی و تودوزی چرمی بهره می‌برد. تیپ‌های بالاتر نیز از سیستم صوتی Bose با ۱۶ بلندگو و تزئینات چوبی برخوردارند. علاوه بر این، برای این خودرو طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک راننده نظیر هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، نمایشگر سربالا و تکنولوژی تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است. همچنین مشتریان می‌توانند سیستم رانندگی نیمه خودکار ProPilot Assist را نیز سفارش دهند.

اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شداینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

اینفینیتی QX55 مدل ۲۰۲۲ همانند مدل QX50 از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که به تکنولوژی ضریب تراکم متغیر نیز مجهز است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه با استفاده از یک گیربکس CVT به شکل استاندارد برای تمام تیپ‌ها قدرت را به سامانه چهار چرخ محرک منتقل می‌کند. تمرکز این سیستم روی محور جلو است، اما برای کشش و شتاب بهتر قادر است ۵۰ درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل کند.

اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شداینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

این کراس اوور کوپه از بهار سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد. هرچند برای آن قیمتی اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود از مدل QX50 کمی گران‌تر باشد که قیمت شروع تیپ لوکس آن با سامانه چهارچرخ محرک حدود ۴۳ هزار دلار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان