200 بسته کمک آموزشی تحویل دانش‌آموزان نیازمند مهاباد شد


200 بسته کمک آموزشی تحویل دانش‌آموزان نیازمند مهاباد شد

مهاباد- ایرنا- مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مهاباد گفت: 200 بسته آموزشی که از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تامین شده بود، بین دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

محمد ارجمندی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسته‌ها شامل تمامی اقلام آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان از جمله کیف و نوشت افزار است که برای یک سال تحصیلی آنها در نظر گرفته شده است.

وی ارزش هر بسته را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سومین سال اجرای پویش مشق احسان اقدام به تهیه بسته‌های آموزشی و توزیع آن در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت کرده است.

‌مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مهاباد افزود: نحوه شناسایی جامعه هدف برای بهره‌برداری از این لوازم از طریق گروه‌های جهادی، پایگاه‌های بسبج محلات و مساجد انجام و توسط اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان توزیع شده است.

ارجمندی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی در طرح‌های دیگری همچون حوزه معیشت مردم و توزیع مواد پروتئینی نیز فعال است، بیان کرد: خردادماه سال جاری ‌هزار بسته معیشتی شامل برنج، حبوبات، روغن، ماکارونی و رب و ۲ هزار و ۲۰۰ بسته پروتئینی حاوی گوشت مرغ در راستای حمایت از نیازمندان، با همت اجرایی فرمان حضرت امام (ه) در این شهرستان شده بود.

وی یادآور شد: پیش از این نیز ۴۰۰ بسته معیشتی توسط خیّران کانون‌های مساجد بین ۲ مرکز نیکوکاری «باران رحمت» و «ندای رحمت» که به‌صورت منطقه‌ای با مساجد محلات همکاری می‌کنند توزیع شد.

با توجه به شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بازار، بسیاری از اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روز مزد که دچار مشکل مالی شده‌اند، اقدام خیرخواهانه خیران در این روزها قابل ستایش است.

پنج‌هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق