خاصیت جدید ویتامین D اعلام شد


خاصیت جدید ویتامین D اعلام شد

مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می دهد، ویتامین D خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

خاصیت جدید ویتامین D اعلام شدبه گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، در مطالعه ای انجام شده توسط دانشمندان بیمارستان بالینی بریگام و ویمنس وابسته به دانشکده پزشکی هاروارد که در مجله JAMA Network Open منتشر شده، اطلاع داده شده است که ویتامین D علاوه بر خواص مفیدی که دارد، خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش خواهد داد.

متخصصان در نتیجه آزمایشی که در آن ۲۵ هزار فرد سالم از جمله مردان بالای ۵۰ سال و زنان بالای ۵۵ سال را طی پنج سال تحت نظارت پزشکی قرار دادند، خاصیت جدید این ویتامین را کشف کردند.

دانشمندان شرکت کنندگان در مطالعه را به چهار گروه تقسیم کردند: برای گروه اول مکمل غذایی ویتامین دی و امگا ۳ تجویز شد، به گروه دوم ویتامین دی همراه با دارونما داده شد. گروه سوم فقط امگا ۳ مصرف کرد و به گروه چهارم دارونما داده شد.

شرکت کنندگان مجبور بودند میزان مصرف ویتامین دی و اسید‌های چرب خود را به ۸۰۰ واحد در روز برسانند. پزشکان هر ساله وضعیت آن‌ها را کنترل می‌کردند و معاینات پزشکی را انجام می‌دادند.

تجربه نشان داد که مکمل‌های غذایی هیچ تاثیری در میزان احتمال ابتلا به سرطان ندارد، اما میزان مرگ و میر در صورت ابتلا به سرطان در بین مصرف کنندگان مکمل غذایی ویتامین دی کمتر بود. در عین حال، نوع سرطان به هیچ وجه نتیجه را تحت تأثیر قرار نداد.

متخصصان بیان کردند که اثربخشی دریافت ویتامین به شاخص توده بدن بستگی دارد. از جمله در داوطلبان با وزن طبیعی، شاخص ثبت شده به ۳۸ درصد می‌رسد، در حالی که این شاخص در بیماران چاق رو به صفر است.

پیش از این، مارینا ماکیشا، متخصص تغذیه روس، غذا‌هایی را نام برد که در زمستان برای بدن بسیار مهم هستند.

او توصیه کرد که در رژیم غذایی غذا‌های پروتئینی بیشتری مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و شیر وجود داشته باشد، زیرا کمبود آن‌ها می‌تواند به کاهش ایمنی منجر شود.

بیشتر بخوانید

آنچه درباره ویتامین D باید بدانید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا