کارکنان شهرداری بندرعباس حکم قضایی نداشته‌اند


کارکنان شهرداری  بندرعباس حکم قضایی نداشته‌اند

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان پیرامون جدیدترین اقدام های دستگاه قضا برای خانواده آسیب دیده حادثه تخریب در بندرعباس، گفت: کارکنان شهرداری بندرعباس در این مورد حکم قضایی نداشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان،علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان روز شنبه پیرامون جدیدترین اقدام های دستگاه قضا برای خانواده آسیب دیده حادثه تخریب در بندرعباس، اظهار کرد:

اولویت در دستگاه قضایی برخورد با دانه درشت‌ها و صاحبان قدرت است و در مواجهه با تخلفات مستضعفین و محرومین باید خیرخواهانه برخورد کنیم که این رویکرد دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: از زمانی که فیلم در فضای مجازی انتشار یافت بی‌درنگ ورود و موضوع را به صورت حضوری پیگیری کردیم و از دستگاه‌هایی که این اقدامات را انجام داده بودند توضیح خواستیم و دراین زمینه پرونده قضایی تشکیل شده که در حال بررسی و تحقیقات است.

وی بیان داشت: پیگیری‌های لازم انجام شده و خانه‌ای برای این خانواده رهن شده که در آن ساکن شوند و هزینه درمان هم به صورت رایگان انجام می‌شود.

این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه (اتاقک) اقدام به خودسوزی کرده بود که با ۱۷درصد سوختگی در بیمارستان شهید محمدی بستری شد.

درجریان این حادثه مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد هم به محل رفتند و متوجه شدند این خانواده بدنبال ترک سرپرست خانوار به دلایل نامعلوم چند سال در خانه پدر شوهر خود زندگی می کردند و از لحاظ معیشتی در وضعیت نامناسبی قرار داشتند ، کمک های بهزیستی هم کفاف زندگی آنها را نمی کرد.

این خانواده با توجه به نداشتن سرپناه چندی قبل در جوار منزل پدر شوهر خود و در بستر رودخانه و مسیل اقدام به ساخت فوری و غیر اصولی یک اتاقک بلوکی کرده بودند که پس از اطلاع شهرداری آن را غیر مجاز شناخت وتخریب کرد.

این حادثه همان شب جنبه قضایی هم پیدا کرد که با ورود مجتبی قهرمانی دادستان عمومی وانقلاب بندرعباس به آن ،دستور تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان داده شد ،وی اعلام کرد که چگونگی رویداد در دست بررسی است و به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

رییس کل دادگستری و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ظرف پنجشنبه شب و جمعه برای دلجویی از این بانو در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از وی عیادت کردند و قول رسیدگی به امور قضایی و مسکن را دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)