تقویت سیستم ایمنی جای محافظت فردی را نمی‌گیرد


تقویت سیستم ایمنی جای محافظت فردی را نمی‌گیرد

بجنورد- ایرنا - پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: تقویت سیستم ایمنی جای محافظت فردی و رعایت فاصله اجتماعی را نمی‌گیرد، اما خودمراقبتی و دوری از استرس و اضطراب، جزو اصول تقویت سیستم ایمنی است که باید جدی تلقی شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر احمد وثوقی مطلق روز شنبه با اشاره به اهمیت تنظیم ساعات خواب و بیداری افراد، تاکید کرد: باید افراد از بیدار ماندن های طولانی شبانه به شدت خودداری کرده و ساعات مشخصی را برای خواب و بیداری خود در نظر بگیرند.
وی خواب آرام شبانه را در تقویت سیستم ایمنی موثر دانست و اظهار داشت: فعالیت فیزیکی مناسب که شدت زیاد و کمی نداشته باشد نیز در تقویت سیستم ایمنی موثر است و بهتر است هر فرد به منظور تقویت سیستم ایمنی، ورزش و تمرینات بدنی و فعالیت فیزیکی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجاند.
وی تصریح کرد: ترکیبات حاوی ویتامین «ث» نظیر مرکبات می تواند با افزایش گلبول های سفید در بدن، علیه عفونت های ویروسی از جمله کرونا و تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.
دکتر وثوقی مطلق با بیان اینکه، ترکیبات حاوی ویتامین «دی» نظیر شیر، لبنیات، غذاهای دریایی و ماهی نیز باعث تقویت سیستم ایمنی می شود، عنوان کرد: ترکیبات حاوی منیزیم که در اسفناج و غذاهای دریایی یافت می شود و نیز ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز نیز تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن محسوب می شود.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه