7 هزار میلیارد ریال به صنعت‌گران چهارمحال و بختیاری پرداخت شد


7 هزار میلیارد ریال به صنعت‌گران چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: براساس تفاهم‌نامه بین این سازمان و بانک‌های عامل، در سال‌جاری هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 53 واحد تولیدی این استان پرداخت خواهد شد.

بهنام خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این مبلغ 2 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش به ۲۱ واحد تولیدی و پنج هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت به ۳۲ طرح پرداخت می‌شود.
وی افزود: با پرداخت این مبلغ تسهیلات به ۵۳ طرح تولیدی زمینه اشتغال جدید و حفظ وضعیت اشتغال موجود برای سه هزار و ۷۷۴ نفر فراهم خواهد شد.
خسروی تصریح کرد:از این میزان یک‌هزار و ۵۹۴ نفر اشتغال‌زایی جدید در ۳۲ واحد تولیدی و تثبیت اشتغال 2 هزار و ۱۸۰ نفر در ۲۱ طرح انجام می‌شود.
وی یادآور شد: تاکنون ۵۰ درصد این تسهیلات جذب شده و واحدهای تولیدی بهره‌مند از آن در حال آغاز فعالیت هستند.
خسروی اظهار داشت: متقاضیان طرح‌های سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بالا برای ایجاد اشتغال جدید و یا توسعه اشتغال موجود برای بهره‌مندی از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
به گزارش ایرنا، هدف‌گذاری سال‌جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۵۰۰ مورد بوده که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۲۰ مجوز آن برابر ۶۴ درصد صادر و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۴۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی فراهم شده است.
در نیمه نخست سال‌جاری با صدور ۵۴ پروانه بهره‌برداری، دو هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با ۸۲۲ نفر اشتغال‌زایی در بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جذب شد.
در این مدت ۴۸ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری چهارمحال و بختیاری، رشد سه برابری و جذب ۱۰۰ درصدی داشته است.
راه‌اندازی ۱۴ واحد سلامت‌محور تولید اقلام بهداشتی و خودکفایی چهارمحال و بختیاری در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده از دیگر فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نیمه نخست سال‌جاری به‌شمار می‌رود.
هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها مانند ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان و لوازم خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403