بارش باران تا روز یکشنبه در قم ادامه دارد


بارش باران تا روز یکشنبه در قم ادامه دارد

قم- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: بارش باران که از عصر روز گذشته(جمعه) در قم آغاز شده است، تا امشب ادامه دارد و برای فردا نیز به‌صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا قاضی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ افزود: امروز آسمان قم ابری، همراه با بارش باران به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که بارش باران تا شب در قم ادامه دارد، اضافه کرد: ممکن است فردا نیز بارش باران به‌صورت پراکنده در برخی مناطق استان ثبت شود.

وی ادامه داد: از اواسط فردا سامانه بارش زا از استان خارج می‌شود و آسمان قسمتی تا نیمه ابری و برای پس‌فردا نیز کاملا صاف پیش‌بینی می‌شود.

قاضی با اشاره به این‌که دمای هوا فردا و پس‌فردا روند افزایشی را نشان می‌دهد، گفت: به دلیل ابرناکی آسمان حداکثر دمای هوای امروز بعدازظهر ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

به گفته وی، حداکثر دمای هوای فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۳ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای امشب و فردا شب به ترتیب ۶ و ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: تا اواخر هفته جاری پدیده غالبی در استان قم نداریم و اواخر هفته با ورود سامانه جدید بارش زا، آسمان استان ابری می‌شود و بارش‌ها در روز پنج‌شنبه به‌صورت پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی قم افزود: بارش‌ها در روز جمعه شدت خواهد یافت که میزان آن نسبت به بارش‌های چند روز گذشته چشم‌گیرتر خواهد بود.

وی گفت: میزان بارش‌های ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های شکوهیه، سالاریه، کهک، سلفچگان، دستجرد ، جعفریه ، کهندان، قاهان و قنوات به ترتیب ۵.۲، ۴.۳، ۶.۲، ۸.۴، ۸.۶ ، ۷، ۱۰.۸، ۹.۹ و ۴.۶ میلی‌متر ثبت شده است.

به گفته وی، بیشترین بارش باران در روستای کهندان واقع در بخش خلجستان با ۱۰.۸ و کمترین بارش در کوه سفید واقع در بخش مرکزی با ۳.۶ میلی‌تر بوده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...