برخی باشگاه‌های بدنسازی سنندج در مقابل تعطیلی مقاومت می‌کنند


برخی باشگاه‌های بدنسازی سنندج در مقابل تعطیلی مقاومت می‌کنند

سنندج‌ - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان سنندج گفت: تمام باشگاه‌های دولتی از زمان اعمال محدودیت‌ها تعطیل است و تنها برخی از باشگاه‌های خصوصی بدنسازی به دلیل کرایه بالایی که باید ماهانه بپردازند، حاضر به تعطیلی فعالیت خود نیستند.

فردین ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان سنندج در چندین نوبت به صاحبان این باشگاه‌ها اعلام کرده که فعالیتشان را متوقف کنند اما بازرسان این اداره نمی‌توانند اقدام دیگری غیر از تذکر انجام دهند و اجرای آن نیازمند همکاری و حضور اماکن نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه این اداره به منظور حضور پلیس اماکن نتایج بازرسی را در قالب یک گزارش جمع بندی شده به این پلیس و ستاد استانی مبارزه با کرونا ارسال می‌کند یادآور شد: این باشگاه‌ها ماهانه از هشت تا ۱۲ میلیون تومان اجاره می‌پردازند و بدون فعالیت از عهده پرداخت اجاره بها بر نمی‌آیند.

رییس اداره ورزش و جوانان سنندج با بیان اینکه هیچ تسهیلاتی هم نمی‌تواند اجاره‌ها را جبران کند، افزود: کسانی هم که در سامانه ثبت نام کرده بودند یک دوره تسهیلات دریافت کردند که این تسهیلات برای ورزشکاران ۶ میلیون تومان و برای باشگاه‌داران تا ۱۶ میلیون تومان بوده که مسکّنی یک یا ۲ ماهه است.

ورمقانی با اشاره به اینکه سنندج به عنوان مرکز استان کردستان بیشترین باشگاه‌ را در استان دارد که در برخی از این باشگاه‌ها سه یا چهار مربی فعالیت می‌کند، گفت: رشته‌های رزمی، تنیس روی میز، بیلیارد، بسکتبال، هندبال، والیبال و فوتبال از جمله مدارس فوتبال دارای باشگاه‌های خصوصی هستند که تعطیل شده است.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار ورزشکار کردستانی در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی فعالیت دارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر جمعه، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و ۴۴ نفر بستری و پنج هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر هم بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها