شناسایی آفات و امراض درختان جنگلی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفت


شناسایی آفات و امراض درختان جنگلی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفت

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد اعلام کرد:برخی درختان جنگل‌های این شهرستان به علت خشکسالی در معرض آفات بودند و هستند که به همین دلیل شناسایی این آفات و امراض جنگلی در حدود 103 هزار هکتار عرصه جنگلی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حسن خسروانیان افزود: جنگل‌های شهرستان پاسارگاد جزو ناحیه رویشی ایران- تورانی است و عمدتا از درختان بنه و بادام کوهی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از جمله آفات و امراض جنگل‌های پاسارگاد می‌توان به زنگ بنه اشاره کرد که نیاز به تشخیص فنی توسط کارشناسان خبره بخش جنگل دارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: در حال حاضر اکیپی از کارشناسان از اراضی جنگلی انبوه مناطق بیدسندل ، تحت بنه ای ، خرخره و ارتفاعات بلاغی کوچک و بزرگ به محل اعزام شده اند و نقاط آلوده و نوع آفات شناسایی شده تا مقدمات مبارزه با آنها فراهم شود.

شناسایی آفات و امراض درختان جنگلی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفت

خسروانیان از طبیعت دوستان و بهره‌برداران عرصه های منابع طبیعی خواست هرگونه مشاهده آفات و امراض درختان جنگلی را به اداره منابع طبیعی گزارش دهند.
مساحت عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد حدود ۱۴۸ هزار هکتار است.
سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول