375 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی یزد اختصاص یافت


375 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی یزد اختصاص یافت

یزد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، 375 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی نا تمام استان تخصیص یافت.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، سیدمجتبی حسینی‌پور افزود: تخصیص این اعتبار بر افزایش شتاب اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

وی اظهار داشت : بخشی از این اعتبار به صورت نقدی و بخشی نیز در قالب اسناد خزانه اسلامی تامین می شود که با اولویت طرح‌های راه و راه آهن، آبرسانی، میراث فرهنگی و بافت تاریخی، آموزش، فرهنگ و هنر، بهداشت و درمان، ورزش و کشاورزی و برمبنای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، هزینه می‌شود.

حسینی‌پور پروژه های بخش راه را شامل احداث باند دوم محور یزد - طبس، راه اصلی بهاباد - دربند - نایبند، تکمیل کمربندی ابرکوه، احداث راه اصلی ابرکوه – مروست و نیز کمک به تکمیل راه ندوشن - ورزنه به طول ۲۴ کیلومتر ذکر کرد.
وی با بیان اینکه درخرداد ماه سالجاری نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه بزرگ راه آهن یزد – اقلید اختصاص یافت، افزود: در همین راستا بیش از ۱۶۷میلیارد تومان نیز به منظور رفع گلوگاه‌های ظرفیتی خطوط راه آهن شامل ۲۳۶ کیلومتر از خط دوم قطعه بافق - زرین شهر اختصاص یافت.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد همچنین از پرداخت تخصیص برای تعمیر و مرمت مجموعه مارکار، مدرسه ایرانشهر و ساختمان تاریخی ثبت احوال و نیز حفاظت و مرمت بافت های تاریخی استان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد.
حسینی پور گفت: در راستای تکمیل تالار مرکزی یزد نیز مجددا پنج میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته که انتظار می رود با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاهد بهره برداری از آن در آینده نه چندان دور باشیم.
وی اضافه کرد: برای طرح‌های احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی آب یزد و کمک به احداث سه مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهرستان های بافق، میبد و اردکان و تامین آب شرب میبد، آبرسانی به شهرک ها واحدهای صنعتی از مخازن آب میبد و اردکان و شحنه، سد مخزنی هرات و تامین آب شرب یزد از چاه های چرخاب مجموعا مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تأمین و به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز علاوه بر تکمیل و تجهیز ۷ بیمارستان استان، در راستای تامین و توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی، تکمیل آمفی تئاتر دانشکده بهداشت استان و تعمیرات مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا نیز بخشی از اعتبارات به این طرح ها اختصاص یافته است.
وی افزود: تکمیل و تجهیز بخش های پیوند کلیه، ناباروری و پیوند مغز استخوان و پایگاه انتقال خون اردکان نیز از طرح های اولویت دار استان است که در این مقطع زمانی بیش از ۴۵ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است.
حسینی پور از اختصاص اعتبار برای احداث و تجهیز فاز اول مجتمع قضایی یزد خبر داد و اظهار داشت: ۲۰ طرح عمرانی استان نیز مبلغی بیش از ۵۸ میلیارد تومان را به صورت نقدی دریافت کرده اند که این طرح ها عموما در بخش بهداشت و درمان، احداث کارخانه نوآوری، طرح های کشاورزی و نیز تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری استان است.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پژوهش استان نیز کتابخانه مرکزی و سالن اجتماعات دانشگاه میبد، فضاهای آموزشی آموزشکده های فنی، تکمیل آمفی تئاتر دانشگاه یزد، تکمیل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان یزد و چند طرح دیگر از جمله طرح هایی است که در آبان ماه سالجاری از اعتبارات ملی، تخصیص های مناسبی دریافت کرده اند.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد تصریح کرد: به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی استان برای پیست دوچرخه سواری یزد ۱۰ میلیارد تومان، سالن ورزشی آیت الله رفسنجانی سه میلیارد تومان و سالن ورزشی شهید نصیری ۲ میلیارد تومان به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اختصاص یافته که مراتب در سطح ملی به وزارت ورزش وجوانان ابلاغ شده و لازم است اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهد.
حسینی پور افزود: با پیگیری های صورت گرفته و از محل اعتبارات سفر رهبری نیز ۱۵ میلیارد تومان به بیمارستان شهید دکتر رهنمون، مبلغ پنج میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی یزد و بیش از ۲ میلیارد تومان برای بهره برداری نهایی از خوابگاه دانشکده علوم قرآنی میبد تامین شده است.

استان یزد با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای ۱۰ شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی