نحوه خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا در میبد مناسب است


نحوه خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا در میبد مناسب است

یزد- ایرنا- رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وضعیت درمان و روند خدمت‌رسانی به افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان میبد را مطلوب و روند معالجه بیماران کووید- 19 را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا دکتر محمدمهدی گویا و هیات همراه روزشنبه از بخش‌های بستری بیماران و مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد و مرکز شماره یک (شهید زاهدی) بهداشت و درمان این شهر بازدید کرد و در نشستی با حضور مسوولان محلی به بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی این واحد پرداخت.

وی در بازدید از مرکز شماره جامع سلامت میبد به عنوان مرکز اصلی خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی مشکوک به ویروس کرونا و انجام آزمایش‌های مرتبط به بیماری کووید- ۱۹ در گفت و گو با پزشک و کادر درمان چگونگی پذیرش و معاینه بیماران را جویا شد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خود را در جایگاه بیمار معرفی کرد و از پزشکان پرسش‌هایی در ارتباط با بیماری کرد و تجویز دارو و درمان آنها را جویا شد.

یکی از پزشکان مرکز یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیماران با علایم مانند سرفه ، تب و تنگی نفس به این مرکز مراجعه می کنند که پس از معاینه در صورت نیاز و بر اساس دستورالعمل‌ها آزمایش ویروس کرونا از آنها گرفته می‌شود.

دکتر محمدحسن دهقانی افزود: این مرکز بیشتر محل مراجعه بیماران سرپایی است و بیماران بدحال به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی با توصیه به استفاده از ماسک ٍ، سرفه ، تنگی نفس ، بدن درد و کاهش حس چشایی را به عنوان علایمی ذکر کرد که مردم با توجه به درگیر بودن با آن‌ها باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

میبد هشت مرکز بهداشت و درمان دارد و مرکز شماره یک واقع در محله یخدان از ساعت هفت و نیم صبح تا هشت عصر فعال است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( جمعه ) گفته بود که با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۳۰ آبان ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و ۴۴ نفر بستری و هماکنون پنج هزار و ۷۵۶ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

لاری افزود: در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ فرد مبتلا به کرونا تاکنون در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر هم بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از خون بهبود یافتگان کرونا یکی از روش‌های درمانی موثر برای افراد مبتلا به کروناست که در آغاز ابتلای بیمار از بدحال شدن وی جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !