شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان خاتمه یافت


شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان خاتمه یافت

کرمان - ایرنا - شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدای مقاومت با حضور مسوولان کشوری و استانی در کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در آیین اختتامیه این بخش از جشنواره گفت: استان کرمان سابقه برگزاری فیلم‌ مقاومت را دارد و برگزاری این جشنواره در سنوات قبل بسیار پربار و باشکوه با حمایت هنرمندان اجرا شد.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه باید از ظرفیت موثر هنر باید ‌استفاده ‌کنیم ، افزود: نسبت به ایجاد این ظرفیت از طریق برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به عنوان یکی از فاخرترین هنرها اقدام کردیم که ارزش های والای انقلاب اسلامی را به نسل حاضر منتقل می‌کند و یاد شهدا را زنده نگه‌می‌دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از تشکیل ستاد جشنواره، کمیته فرهنگی و هنری با همراهی مدیران ۳۲ برنامه تدوین شد و از این میزان ۱۷ برنامه ‌مورد تایید ستاد هماهنگی و ترویج مکتب حاج قاسم قرار گرفت و اجرای آن با حمایت ستاد و دستگاه های اجرایی و در ایام سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، اجرا می‌شود، این رویدادها در حوزه فیلم کتابخوانی، سرود تئاتر و مستند است که جای قدردانی از همکاری دستگاه ها دارد .

وی با اشاره به ویژگی های جشنواره رویداد ملی سردار آسمانی گفت: در چهلمین روز شهادت برنامه ای برگزار کردیم که در آن مقرر شد برنامه ویژه ای در کنار رویدادها داشته باشیم و تئاتر ملی سردار اسمانی به عنوان رویداد جریان ساز و مستقل کار خود را آغاز و فراخوان آن ارسال شد که در بخش خیابانی ۱۹۹ اثر به‌دبیرخانه رسیده که ۱۵ برگزیده معرفی می‌شوند و در بخش صحنه و نمایش نامه نویسی نیز کار ادامه دارد که ۲۴ استان‌در آن شرکت کردند و شاهد تکرار این جشنواره در اینده خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: دبیرخانه برخی از رویدادها را با توجه به ظرفیت زادگاه و مزار سردار دل‌ها در استان کرمان راه اندازی می‌کنیم که این فراید در حوزه تئاتر انجام شده و در فیلم نیز دبیرخانه دایمی و فعال پیگیری می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به بخش دوم شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: به وجود سردار شهید سلیمانی در استان افتخار می کنیم.

سردار حسین معروفی اظهار داشت: در صورتی که دشمن مواردی همچون مقاومت، جهاد و شهادت به عنوان پایه های نظام جمهوری اسلامی و مملکت شیعه را از ما بگیرد، نیاز به تسخیر کشور ندارد و این امر هدف دشمن است.

وی تصریح کرد: نباید پشت معیشت و اقتصاد، فرهنگ مقاومت و جهاد را از دست بدهیم زیرا همین روحیه استکبار ستیزی ایران را در دنیا متمایز کرده و امروز شاهد بزرگی و عزت کشورمان هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مقاومت کنیم و جشنواره فیلم این پیام را دارد افزود: در این راستا ۴۱ سال ایستادگی و مقاومت ما را بزرگ کرد که اگر بزرگ نشدیم شنیع ترین رییس جمهور ابرقدرت دنیا شخصا جرات ترور حاج قاسم را نمی داد و مشارکت ملت فهیم ۲۵ میلیونی ایران در تشییع این شهید والامقام همان مقاومت و عزت است.

وی با تاکید ‌بر اینکه پشت معیشت پنهان نشویم که مقاومت، جهاد و شهادت را دشمن از ما نگیرد گفت: معنای مرگ در ایران تغییر کرد که حاج قاسم سلیمانی به دنبال این نوع شهادت بود که این یک اصل است، دست‌تمامی مردم را از طرف ازادگان، شهدا و جانبازان و ایثارگران می بوسم که این اقدام راه انسان‌های بزرگ را زنده نگه می‌دارد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت هم در این آیین گفت: جایزه جشنواره، زیارت قبر منور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک انسان کامل و دارای روح بلند است و امیدواریم خداوند به روح مقدس شهید سلیمانی بالاترین درجات ممکن را عنایت فرماید وما را خدمتگذار مسیر پربرکت ایشان قرار دهد.

مهدی عظیمی افزود: هیات ها از ابتدای فعالیت جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تا کنون هرروز از اتفاقی جدید متحیر می شدند و این بار تعدادی از افراد از دبیرخانه جشنواره در کنار مزار سردار دلها می‌ایستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از ۱۳۵ کشور دنیا و ۳۰ استان در بخش های مختلف فیلنامه، فیلم انیمیشن و کلیپ شرکت کردند.

وی با بیان اینکه سینما از سه زاویه از جمله هنر و صنعت بررسی می شود گفت: تشییع شهید سلیمانی در طول تاریخ و وسعت جهان بی نظیر بود که این جشنواره با حضور مخاطبان سینما، نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عنوان کرد: سینما در بی توجهی و بی عنایتی قرار گرفته و ظرفیت های فیلم و سینما به فراموشی سپرده شده و این ظرفیت اگر از بین برود نتیجه ای جز خسران نخواهیم داشت.

وی افزود: پیشنهاد می شود رزمایش سینمای مقاومت نیز برگزار شود و بیش از ۱۰۰ هزار نفر با آن در دنیا درگیر می شوند که برگ برنده ای برای مقاومت و انقلاب اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین