ورزشگاه 15هزار نفری زنجان تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود


ورزشگاه 15هزار نفری زنجان تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان، گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری در دست ساخت زنجان با توجه به تلاش‌ها و اقدمات صورت گرفته، تا پایان دولت دوازدهم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فتح الله حقیقی، روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکم آبان امسال، وزیر ورزش و جوانان در سفر به زنجان، قول دادند بخشی از اعتبارت مورد نیاز برای تکمیل این ورزشگاه را تخصیص دهند و مابقی نیز از اعتبارات استانی تامین شود.

وی اظهار داشت: با جدیت هرچه تمام دنبال افتتاح و به بهره برداری رسیدن تعدادی از طرح های ورزشی در دست احداث استان از جمله ورزشگاه ۱۵ هزاری نفری و همچنین ورزشگاه سه هزار نفری شهرستان ابهر هستیم.

حقیقی تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان در سفر اخیر خود به استان زنجان، تعداد ۱۵ مکان ورزشی را که برای ساخت آنها مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده بود افتتاح کردند تا این اماکن مورد استفاده مردم ورزش‌دوست استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل استخر سرپوشیده و ۲ سالن ورزشی در شهر هیدج، استخر سرپوشیده و ۲ سالن ورزشی در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر، زمین چمن مصنوعی روستای شویر شهرستان خرمدره، سالن چند منظوره ورزشی خیرساز، سکوی تماشاچی، ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان در شهرستان سلطانیه، سالن شمشیربازی و سالن تیراندازی در مجموعه بعثت زنجان، خانه جوانان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و هشت باب خانه ورزش روستایی بود.

با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها که ۴۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده بود، ۱۰ هزارو ۹۸۶ مترمربع به فضای ورزشی سرپوشیده و ۶ هزارو ۹۰۴ مترمربع نیز به فضای روباز ورزشی استان زنجان افزوده شد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نیز که از طرح‌های مهر ماندگار زنجان است به علت عدم تخصیص اعتبار کافی و به موقع، هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است. عملیات اجرایی این ورزشگاه از سال ۸۴ آغاز شد و قرار بود در مدت چهار سال به پایان برسد اما به دلیل کمبود اعتبار تا به امروز این امر محقق نشده است و طرح مطالعاتی آن در سال ۸۳ انجام گرفت و مردم زنجان به ویژه ورزش دوستان سالهاست در انتظار افتتاح و بهره برداری از این پروژه بزرگ ورزشی هستند.

مهر ماه امسال نیز علی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان اعلام کرد: تا پایان امسال ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که برای تکمیل فاز نخست آن مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هزینه می شود، مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی