فرماندار : 470 بانه‌ای از مزایای طرح واردات کالا بهره‌مند شدند


فرماندار : 470 بانه‌ای از مزایای طرح واردات کالا بهره‌مند شدند

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه با اشاره به اجرای مصوبه طرح ساماندهی مبادلات مرزی گفت: 470 نفر از مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرز در این شهرستان از مزایای اجرای طرح مبادلات با استفاده از کارت‌های مرزنشینی بهره‌مند شدند.

اسماعیل رستم‌ پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به از سرگیری واردات ۱۰۰ قلم کالا در بازارچه سیرانبند بانه اظهار داشت: در راستای دستور العمل های ابلاغی توسط هیات وزیران مبنی بر اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی بازارچه مرزی سیرانبند بانه فعال شد و از ۲۱ مهر همزمان با آغاز مجدد بازارچه مرزی سیرانبند تا کنون ۴۷۰ نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه بازارچه سیرانبند بانه هم اکنون از امکانات لازم برای واردات ۱۰۰ قلم کالا برخوردار است افزود: ششمین محموله در سومین مرحله وارداتی از بازارچه سیرانبند بانه وارد و دپوی آن در انبار بازارچه انجام و اقدامات اولیه نیز برای ورود این کالاها اجرایی شده است.

رستم‌پور با اشاره به اینکه ترخیص این کالاها نیازمند تایید کارشناسان استاندارد است گفت: برای اجرای این طرح تعامل و همکاری بسیار خوبی بین سازمان های مربوطه وجود دارد اما برای تاییدیه استاندارد نیاز به زمان دارد .

وی اضافه کرد: واردکنندگان سراسر کشور می‌توانند کالاهای خود را که در ردیف ۱۰۰ قلم کالا تعریف شده با استفاده از کارت های مرزنشینی در بازارچه سیرانبند وارد کنند و تخفیف سود بازرگانی را به مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز پرداخت کنند.

فرماندار بانه با بیان اینکه در بانه هفت هزار و ۷۹۰ کارت مرزنشینی فعال شده که هر کارت چهار نفر از اعضای خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد یادآور شد: اما هم اکنون سه هزار کارت مرزنشینی غیر فعال شده که رایزنی‌های لازم برای فعالیت مجدد آنها درحال انجام است.

در اردیبهشت امسال۲ محموله قطعات در راستای اجرایی شدن طرح ساماندهی مبادلات مرزی با استفاده از دفترچه‌های پیله وری مرزنشنیان از این مرز وارد شد و تخفیف سود بازرگانی آن نصیب پیله وران شد.

اجرای طرح مبالادت ساماندهی در چهار استان کشور برای مردم ساکن تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها دفترچه های الکترونیکی پیله وری صادر شد که هر کارت تا چهار نفر از اعضای خانواده را پوشش می‌دهد و هر نفر ماهیانه از هفت میلیون ریال و در مجموع ۲۸ میلیون ریال تخفیف گمرکی برخوردار می شود.
طرح ساماندهی مبادلات برای نخستین بار در مرز سیرانبند بانه اجرا شد بطوریکه تنها در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ وانت کالای بازاریان از آنسوی مرز از طریق این بازارچه وارد کشور شد و مرزنشینان دارای کارت پیله وری از سود بازرگانی حاصل از ترخیص کالاها برخوردار شدند.

در استان کردستان ۲۹ هزار خانوار مرز نشین ساکن در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز در شهرستانهای بانه، مریوان، سروآباد و سقزشناسایی شده که برای ۲۲ هزار خانوار خانوار مرزنشین کارت الکترونیکی مرزنشینی و برای ۲۷ هزار نفر از مرزنشینان ساکن در این مناطق دفترچه الکترونیکی پیله وری صادر شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام