طعم آب شرب سنندج تا اواخر پاییز مطلوب می‌شود


طعم آب شرب سنندج تا اواخر پاییز مطلوب می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با توجه به انتقال آب از سد آزاد به قشلاق و افزایش بارندگی‌ها، تا اواخر پاییز مشکل طعم و بوی آب شرب سنندج رفع می‌شود.

محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای توقف انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق نداریم، اظهار داشت: اواخر آذر ماه و با افزایش بارندگی‌ها و دبی ورودی سد قشلاق، مشکل طعم و بوی نامطلوب آب شرب سنندج تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت بدی طعم و بوی آب سنندج به صفر برسد، اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته به دلیل انتقال آب از سد آزاد، طعم آب شرب سنندج بسیار بهتر شده و گلایه‌های شهروندان نسبت به این موضوع کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به تجهیز تصفیه‌خانه آب شماره یک سنندج به دستگاه ازن‌زنی در هفته گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این دستگاه نیز بر کیفیت آب شرب سنندج تاثیر مثبتی خواهد گذاشت اما تاثیرگذاری آن نیازمند زمان است و به سرعت اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه پیش از این تصفیه‌خانه آب شماره ۲ سنندج به دستگاه ازن‌زنی مجهز بود، اظهار داشت: تماس مشترکان سنندجی بخاطر طعم و بوی آب شرب نسبت به پارسال بسیار کمتر شده است اما برخی نیز با وجود ارتقا کیفیت آن، نسبت به طعم آن حساسیت دارند.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند