کرونا افتتاح پنج کتابخانه فارس را به تعویق انداخت


کرونا افتتاح پنج کتابخانه فارس را به تعویق انداخت

شیراز- ایرنا- همزمان با شدت‌گیری شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد، پنج کتابخانه آماده بهره‌برداری در شهرستان‌های فارس به علت لغو سفرها همچنان از دسترس کتابخوانان خارج است.  

به گزارش ایرنا، با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و وضعیت بحرانی حاکم، به نظر می‌رسد دیدگاه مسوولان نیز باید درباره نحوه بهره‌برداری از طرح‌ها به‌روز شود.

رئیس جمهوری طی مدت اخیر، بسیاری از طرح‌های استانی را در سراسر کشور به‌واسطه ویدیوکنفرانس افتتاح و اجازه بهره‌برداری از طرح‌های مختلف عمرانی و زیربنایی را صادر کرد؛ با این حال برخی مدیران همچنان بر شیوه‌های سنتی حضور و روبان‌چینی و تجمع جمعیت در آیین گشایش طرح‌ها پافشاری می‌کنند که نتیجه آن به تعویق افتادن استفاده از مجموعه‌های آماده بهره‌برداری است.

گرچه کتابخانه‌های عمومی با دستور ستاد مبارزه با کرونا، به‌صورت مجازی و بدون حضور اعضا فعال‌اند، دنباله‌دار شدن روند گشایش آن‌ها با توجه به نامشخص بودن تداوم و وضعیت بیماری، باعث عدم دسترسی بموقع مردم به امکانات خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با اعلام خبر تعویق افتتاح طرح‌ها از قول روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، دلیل این اتفاق را ممنوعیت سفر، شیوع ویروس کرونا و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ایجاد محدودیت‌ها عنوان کرده است.

این در حالی است که هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبانماه به مدت یک هفته به درازا انجامید و پیش از این نیز دولت خبر محدودیت‌های شدید کرونایی را از اول آذرماه اعلام کرده بود.

هرچند عنوان شده بود هفت کتابخانه در سراسر فارس در هفته کتاب به بهره‌برداری می‌رسد، فقط ۲ کتابخانه در شهرستان شیراز گشایش یافت و سایر طرح‌ها همچنان متوقف ماند.

منوچهری همچنین ممنوعیت تجمع را از دیگر دلایل این اتفاق برشمرد و بیان کرد: این کتابخانه ها در اولین فرصت به بهره‌برداری می‌رسد.

کتابخانه عمومی شهر مبارک‌آباد قیروکارزین که از جمله شهرهای فاقد کتابخانه است، ساختمان جدید کتابخانه شهید راستی شهر وراوی شهرستان مُهر که با کمک بنیاد برکت ساخته شده است، کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان شهروند فسا، کتابخانه عمومی شهر بابامنیر ممسنی و کتابخانه مشارکتی شرکت پلیمر سپیدان ازجمله این طرح هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !