سه هزار کلاه‌ایمنی به موتورسواران جنوب کرمان اهدا شد


سه هزار کلاه‌ایمنی به موتورسواران جنوب کرمان اهدا شد

جیرفت - ایرنا - سه هزار کلاه‌ایمنی با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهی قرارگاه پلیس‌راه جنوب کرمان طی یک هفته گذشته به موتورسواران این منطقه اهدا شد.

مسعود جمیلی کرمانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این اقدام را به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل دانست و گفت: طرح توزیع کلاه‌ایمنی در هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب در راستای افزایش ضریب ایمنی راکبان موتورسیکلت‌ها اجرا شد.

وی همچنین از شناسایی ۲۸ نقطه پُرحادثه موتورسوران در جنوب کرمان خبر داد و افزود: توزیع کلاه‌ایمنی با اولویت این مناطق توزیع انجام شد.

جمیلی کرمانی با بیان اینکه هر ساله شاهد جان‌باختن تعداد زیادی از هموطنان در سوانح مربوط به موتورسیکلت‌ها هستیم گفت: با توجه به ساختار این وسیله نقلیه تنها با استفاده از کلاه‌ایمنی شاهد کاهش تلفات در این حوزه خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از همکاری فرماندهی قرارگاه پلیس‌راه جنوب کرمان در اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسواران، اضافه کرد: استفاده از کلاه‌ایمنی نیاز به فرهنگ‌سازی از سنین پایین دارد و اهدای کلاه‌ هم در راستای همین فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از موتورسیکلت‌سواران خواست با توجه به مخاطرات رانندگی، در هنگام رانندگی حتما کلاه‌ایمنی به سر داشته باشند و به قوانین و مقررات احترام گذاشته تا حواث ناگواری را برای خود رقم نزنند.

سال گذشته نیز بیش از 2 هزار کلاه ایمنی به موتورسواران جنوب کرمان اهدا شد.

اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ