کاهش حوادث جاده ای نیازمند مشارکت تمام اقشار جامعه است


کاهش حوادث جاده ای نیازمند مشارکت تمام اقشار جامعه است

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای کاهش حوادث جاده ای نیازمند مشارکت تمام اقشار جامعه هستیم، گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت هستند و نقش تاثیرگذاری در خانواده و جامعه دارند، می توانند در تغییر رفتارهای ترافیکی کمک کنند.

حمیده دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هفته حمل و نقل، اظهار کرد: سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده ای کشور هفته آخر آبان ماه را با نام هفته ایمنی نامگذاری کرده و از سوی دیگر هر روز آن، عنوان جداگانه ای دارد.

وی تاکید کرد: در این نامگذاری ها نباید تنها یک نام را یدک بکشیم بلکه در این طرح به دنبال پایه گذاری فعالیت جدید و بررسی آن برای تداوم در آینده هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به راه اندازی پویش زنان علیه سوانح ترافیکی طی هفته گذشته (در ۲۵ آبان ماه) اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم با اجرای این پویش نقش تاثیرگذار زنان را در جوامع برای کاهش سوانح جاده ای پررنگ کنیم.

وی توضیح داد: این پویش اجتماعی در راستای پویش سبا (سوگند برای ایمنی) است و در این پویش خود را متعهد کرده ایم تا هر آنچه در توان داریم به خصوص با مشارکت زنان با توجه به نقش قدرتمند آنها در تغییر رفتار به خصوص در خانواده ها برای کاهش سوانح ترافیکی و رانندگی جاده ای به کار گیریم.

به گفته دهقانی، با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت هستند و نقش تاثیرگذاری در خانواده و جامعه دارند، می توانند در تغییر رفتارهای ترافیکی کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش حوادث جاده ای نیازمند مشارکت تمام اقشار جامعه هستیم، اظهار کرد: باید توجه داشت که این پویش ها نباید مختص یک روز باشند و باید بخشی از زندگی باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان درباره روز بدون حادثه نیز، توضیح داد: استان اصفهان از سوی سازمان حمل و نقل جاده ای کشور، پنجشنبه ۲۹ آبان پایلوت اجرای این طرح در کشور شد و به این منظور تمام ارگان هایی که در کاهش ترافیک و سوانح جاده ای نقش دارند، مشارکت کردند تا در جاده های استان یک روز بدون حادثه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متولی این طرح سازمان حمل و نقل جاده ای کشور و در استان اصفهان اداره کل راهداری است که به همراه پلیس راه، اورژانس و هلال احمر مشارکت کردند، گفت: این طرح از ساعت صفر ۲۹ آبان به مدت ۲۴ ساعت اجرا شد، البته هدف این نیست که چنین طرح هایی تنها یک روز پایه گذاری شود و مغفول بماند.

دهقانی تاکید کرد: افراد و بخش هایی که در این طرح مشارکت کردند، به نوعی متعهد شدند که طرح تنها منوط به یک روز نباشد و در طول سال این نقش پررنگ شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی پویش این بود که مردم به نقش ارزنده خود در کاهش سوانح جاده ای و ترافیکی حتی بدون وجود عوامل بازدارنده در جاده ها پی ببرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس