چه کسی وزیر خارجه در دولت بایدن خواهد شد؟


چه کسی وزیر خارجه در دولت بایدن خواهد شد؟

جو بایدن ، برنده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا نامزد سمت وزیر خارجه در دولت خود را انتخاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه هیل با استناد به یک منبع آگاه اطلاع داده است.

به گفته منبع فوق الذکر ، ممکن است تونی بلینکن ، دیپلمات و متحد دیرینه بایدن این سمت را عهده دار شود. این اطلاعات توسط یکی از مقامات سابق دولت باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا تأیید شد. نامزدهای دیگر سناتورها کریس کوز و کریس مورفی ، ویلیام برنز، معاون سابق وزیر امور خارجه و سفیر پیشین در روسیه و سوزان رایس ، مشاور سابق امنیت ملی اوباما هستند.

خاطرنشان می شود که انتصاب رسمی وزیر خارجه آمریکا هفته آینده اعلام خواهد شد.

بایدن 12 نوامبر رئیس ستاد کاخ سفید را منصوب کرد. رون کلاین این سمت را عهده دار خواهد شد که زمانی که بایدن سناتور و سپس معاون رئیس جمهور بود، ریاست دفتر این سیاستمدار را بر عهده داشت. پیش از این ، دموکرات ها تیمی را برای انتقال قدرت تشکیل دادند. در مجموع 500 متخصص در این گروه عضویت دارند.

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. شمارش آرا و روند رسیدگی به این موضوع هنوز ادامه دارد اما طبق اطلاعات اولیه ، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را اعلام کردند با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ادعا می کند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است و تعدادی از دادخواست ها را به مراجع قضایی تقدیم کرده که بسیاری از آنها رد شده است. تعدادی از رهبران کشورهای گوناگون جهان پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403