متیا بینوتو: سکوی فتل در گرندپری ترکیه بسیار برایش مهم بود


فرمول یک ایران – رئیس تیم فرمول یک فراری، متیا بینوتو می‌گوید که سکوی سباستین فتل در گرندپری ترکیه 2020 بسیار برای این راننده آلمانی مهم بود پس از آنکه فصلی سخت را پشت سر گذاشت. فتل بهترین عملکرد خود در طول این فصل را به نمایش گذاشت تا در گرندپری ترکیه از رده دوازدهم راه خود را به رده سوم در پایان مسابقه باز کند. گرچه او تا لحظات آخر در رده چهارم...

فرمول یک ایران – رئیس تیم فرمول یک فراری، متیا بینوتو می‌گوید که سکوی سباستین فتل در گرندپری ترکیه ۲۰۲۰ بسیار برای این راننده آلمانی مهم بود پس از آنکه فصلی سخت را پشت سر گذاشت.

فتل بهترین عملکرد خود در طول این فصل را به نمایش گذاشت تا در گرندپری ترکیه از رده دوازدهم راه خود را به رده سوم در پایان مسابقه باز کند. گرچه او تا لحظات آخر در رده چهارم قرار داشت اما همتیمی او که در حال رقابت با سرجیو پرز برای رده دوم بود اشتباه کرد و فتل هم بدون درنگ از این موقعیت استفاده کرد و در پیچ آخر مسابقه از چارلز لکلرک سبقت گرفت.

فتل بالاخره دارد پتانسیل خودرویش را آزاد می‌کند

بینوتو که در این مسابقه حضور نداشت، حس می‌کند که عملکرد فتل اثباتی بر آن است که بالاخره وی در آزاد کردن پتانسیل خودروی SF1000 پیشرفت داشته:

من خیلی برای سباستین خوشحالم. فکر می‌کنم که یک سکو برای او بسیار مهم است. این فصل سختی برایش بوده. به نظرم او تازه شروع کرده، بالاخره در انتهای فصل، که [بیشتر] با خودرو راحت باشد. او الان عملکرد بهتری دارد.

او استارت خیلی خوبی داشت، سرعت خوب و پایداری هم داشت. او داشت تایرهایش را مدیریت می‌کرد، مدیریت می‌کرد تا در رده‌اش بماند و آن را حفظ کند. و در کل، حتی در دور آخر هم او کارش را خوب انجام داد چونکه توانست تا از فرصتی که برایش بوجود آمده استفاده کند. و این برایش عالی است.

او در رده سوم مسابقه را به اتمام رساند، خیلی نزدیک به پرز. اما عالی بود، من برای او خوشحالم. هنوز سه مسابقه مانده، و امیدوارم در مسابقه بعد هم کارمان را به خوبی انجام بدهیم.

متیا بینوتو: سکوی فتل در گرندپری ترکیه بسیار برایش مهم بودمتیا بینوتو: سکوی فتل در گرندپری ترکیه بسیار برایش مهم بود

سباستین فتل و لوئیس همیلتون – فرمول یک ترکیه 2020

دلایل عملکرد ضعیف در این فصل از نظر خود فتل

فتل گفته بود که او در تعیین خط نسبت به لکلرک برای استخراج هرچه بیشتر سرعت از ماشین دچار مشکل بوده چونکه در پیدا کردن حد گریپ و چسبندگی زیاد راحت نیست. و رده های پایینی که در تعیین خط کسب می‌کرد هم مسابقه او را خراب می‌کردند چونکه وسط رقابت تنگاتنگ ماشین های میان جدول گیر می‌افتاد.

فتل پس از مسابقه ترکیه گفت که امیدوار است این قدم رو به جلوی او در استانبول نشان دهنده رقابتی تر بودن وی در سه مسابقه باقی مانده از این فصل باشد:

عقیده دارم که به وضوح در استخراج حداکثری توان ماشین دچار مشکل بودم.پس امیدوارم که در مسابقات بعدی ما نزدیکتر باشیم. به نظرم مسابقاتی که تا الان ما انجام دادیم قطعا خراب شده‌اند، زیرا وقتی که شما در رده های عقبی هستید، به نوعی گیر افتاده‌اید. در شرایط بارانی همه چیز اندکی متفاوت است، شما می‌توانید بدشانس یا خوش شانس باشید. می‌توانید تفاوت بیشتری را نسبت به شرایط خشک رقم بزنید.

و اما دیواری به نام سباستین فتل!

قهرمان این فصل، لوئیس همیلتون هم پس‌ از مسابقه به تقلاهای فتل در طول فصل اعتراف کرد همچنانکه در این مسابقه آنها برای رده‌ی خود می‌جنگیدند:

من پشت سب بودم و برای لحظه‌ای داشتم فکر می‌کردم که باید از او رد بشوم، اما بعد ما داشتیم رقابت می‌کردیم و این بسیار ناامیدکننده بود که نمی‌توانستم از او سبقت بگیرم. اما در همین حال به این فکر می‌کردم که “می‌دونی چیه، سب سخت ترین سالش را پشت سر گذاشته، احتمالا در طول کل دوران حرفه‌ایش” و فکر کردم که واقعا دارد خوب رانندگی می‌کند.

اما در همین حال می‌گفتم “او دارد خیلی خوب رانندگی می‌کند، اما لعنت، سر راهم قرار گرفته و راننده های جلو دارند فاصله می‌گیرند!” و بعد این او شروع کرد فاصله‌اش را با من زیاد کند و در آن لحظه من قطعا می‌توانستم ببینم که پیروزی دارد دورتر می‌شود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر