رعایت نکنید پلمب مغازه واحدهای متخلف صنفی قطعی است


رعایت نکنید پلمب مغازه واحدهای متخلف صنفی قطعی است

اتاق اصناف مرکز قم در خصوص تعطیلی همه گروه‌های شغلی به غیر از مشاغل گروه یک، با صدور اطلاعیه ای هشدار داد: با واحدهای صنفی متخلف بدون تذکر و صدور اخطار قبلی برخورد و این اماکن پلمب می شود.

در اطلاعیه اتاق اصناف استان قم که چهارشنبه شب منتشر شد آمده است: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا قم، کلیه گروه های شغلی بجز «گروه شغلی یک» از روز شنبه اول آذرماه سال جاری تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

اطلاعیه افزوده است: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، فعالیت و ارائه خدمات فروشگاه های بزرگ، زنجیره ای و تعاونی قم از روز شنبه اول آذر ماه حتی در روزهای تعطیل به صورت یکسره از صبح تا ساعت ۲۱:۰۰ است.

اطلاعیه تاکید کرده است: هر گونه فعالیت گروه های شغلی ۲، سه و چهار که در ایام محدودیت های کرونایی مشمول تعطیلی هستند، با واحد صنفی متخلف بدون تذکر و صدور اخطار قبلی برخورد و آن واحد پلمب شده و جهت اقدامات قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند.

فروشگاه زنجیره ای مایحتاج مردم، نانوایی، مراکز بهداشت درمانی دولتی و خصوصی، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها، میادین میوه و تره بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها، و همچنین لبنیات فروشی و مراکز تولید و عرضه فراورده های لبنی از جمله مشاغل گروه یک هستند.

مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون بر در همه نوع فعالیت اعم از رستوران، فست فود و طباخی، داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، جایگاه های سوخت، مراکز تامین آمبولانس دولتی و خصوصی، بخش دارو و مواد غذایی؛ محل های نگهداری سالمندان، معلولان و آسایشگاه ها؛ تامین برق، گاز، بخار و تهیه هوا، آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه، مراکز، ادارات و مراکز امنیتی، امدادی، ضروری و استراتژی از دیگر مشاغل گروه یک هستند که در ایام تعطیلی کرونایی مجاز به ادامه فعالیت هستند.

مصالح فروشی ، آهن فروشی، جوشکاری، کابینت، تراشکاری، نجاری و فعالیت های مشابه؛ تعمیرات لوازم خانگی، اتومبیل، موبایل و مشاغل مشابه؛ صنایع و معادن، کشاورزی، شیلات و حمل و نقل بار و همچنین خدمات وابسته شامل کلیه واحدهای تولیدی اعم از صنفی و صنعتی از دیگر مشاغل گروه یک هستند.

فروشاه قطعات یدکی، لوازم دستگاه های صوتی و تصویری، لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی، لوازم یدکی تهیه مطبوع، لوازم یدکی و ملزومات ماشین آلات صنعتی بازرگانی، لوازم یدکی موتور پمپ، خرده فروشی لوازم یدکی و اصلی اتومبیل، فروش لوازم یدکی موتورهای محرکه بنزین و گازوییل، فروش لوازم یدکی وسایل نقلیه به صورت عمده از دیگر مشاغل گروه یک هستند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403