اشتباه در تنظیم بال جلو علت تقلای ورشتپن در گرندپری ترکیه


فرمول یک ایران – پس از یک نتیجه ناامید کننده در گرندپری ترکیه 2020، حالا دلیل تقلای مکس ورشتپن در مسابقه معلوم شده که یک اشتباه در تنظیم بال جلوی خودروی وی‌ بوده. تا پیش از شروع مسابقه، راننده هلندی تیم ردبول یکی از نامزدهای اصلی کسب پیروزی در مسابقه بود، کسی که با عملکرد قوی خود در طول آخر هفته توانست تا نگاه های زیادی را به خود جلب کند. او...

فرمول یک ایران – پس از یک نتیجه ناامید کننده در گرندپری ترکیه ۲۰۲۰، حالا دلیل تقلای مکس ورشتپن در مسابقه معلوم شده که یک اشتباه در تنظیم بال جلوی خودروی وی‌ بوده.

تا پیش از شروع مسابقه، راننده هلندی تیم ردبول یکی از نامزدهای اصلی کسب پیروزی در مسابقه بود، کسی که با عملکرد قوی خود در طول آخر هفته توانست تا نگاه های زیادی را به خود جلب کند. او مسابقه را از رده دوم شروع کرد اما یک استارت بد او را در موقعیت سختی قرار داد، گرچه ورشتپن با یک ریکاوری سریع خود را در جایگاه سوم و پشت خودروی سرجیو پرز قرار داد. با این وجود هنگام رقابت با راننده مکزیکی تیم ریسنیگ پوینت، اسپین شد و پیت استاپی اجباری را برای یک دست لاستیک نو انجام داد و پس از آن دیگر سرعت لازم برای رقابت را نداشت و حتی یک بار دیگر هم کنترل خودرویش را از دست داد و اسپین شد.

در نهایت ورشتپن در رده ششم مسابقه را به پایان رساند و در مصاحبه پس از مسابقه اقرار کرد که این مسابقه ای بود که باید فراموشش کند.

او در مصاحبه ای با روزنامه ای هلندی فاش کرد که تحلیل و آنالیز دقیق تر خودروی او نشان می‌دهد که چرا او آنقدر حین مسابقه در تقلا بوده‌. او گفت که یک تنظیم بال جلو به درستی انجام نشده و سمتی خیلی بیشتر از سمت دیگر تغییر کرده. این باعث می‌شود که تاثیر بالانس آیرودینامیکی در دو طرف ماشین متفاوت باشد که توضیح خوبی برای عدم احساس راحتی مکس با فرمان پذیری ماشین است. او در اینباره گفت:

در اصل همه چیز اشتباه پیش رفت. مشخص شد که تنظیم بال جلوی من کاملا اشتباه بوده. یک طرف بال هفت درجه کمتر از چیزی بود که برای ستاپ بال تعیین شده بود. این واقعا زیاد است. معمولا شما یک درجه این سمت یا سمت دیگر را تغییر می‌دهید. اما هفت درجه، این زیاد است. در نتیجه شما چه کاری به عنوان راننده می‌توانید بکنید؟ تقریبا هیچ چیزی به دلیل آن، درست کار نمی‌کند.

عجول نبودم!

ورشتپن همچنین این مسئله را رد کرد که اسپین شدن او پشت خودروی پرز به دلیل این بود که می‌خواسته هر چه سریعتر رده خود را پس از استارت بدش پس بگیرد:

من حتی آنجا نمی‌خواستم از او سبقت بگیرم. این بدان معنا نیست که من خیلی عجله داشتم یا چیزی مانند این. در آن لحظه کاری نبود که بتوانم انجام بدهم.

من تنها می‌خواستم که به پشت ماشین او چسبیده باشم اما ناگهان کم فرمانی باعث شد که به خارج از پیست اسپین بشوم، سپس دیگر کارم تقریبا تمام شده بود. بعد آن هم برای بیشتر زمان در باران کمی که می‌بارید گیر افتاده بودم. وضعیت آسفالت هم مضحک بود. و با این ستاپ بال جلو، چیز زیادی نیست که شما به عنوان یک راننده بتوانید انجام بدهید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا