لوئیس همیلتون در مورد نشان شوالیه: من قهرمان گمنام نیستم


فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون این هفته توانست هفتمین قهرمانی خود را به دست آورد و این احتمال وجود دارد که او در آینده‌ای نزدیک بتواند نشان شوالیه را کسب کند اما این راننده بریتانیایی گفته است که به این موضوع فکر نمی‌کند. همیلتون در حال حاضر موفق‌ترین راننده تاریخ فرمول یک است و با 94 پیروزی و هفت قهرمانی جهان از نظر بسیاری او باید نشان شوالیه را...

فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون این هفته توانست هفتمین قهرمانی خود را به دست آورد و این احتمال وجود دارد که او در آینده‌ای نزدیک بتواند نشان شوالیه را کسب کند اما این راننده بریتانیایی گفته است که به این موضوع فکر نمی‌کند.

همیلتون در حال حاضر موفق‌ترین راننده تاریخ فرمول یک است و با 94 پیروزی و هفت قهرمانی جهان از نظر بسیاری او باید نشان شوالیه را به دست بیاورد.

اما همیلتون به شخصه فکر نمی‌کند که “قهرمان گمنامی” باشد که لیاقت این نشان را داشته باشد:

هر سال ما در این مورد صحبت می‌کنیم و من طبیعتا با این سوال مواجه می شوم و هیچ وقت چیز متفاوتی برای گفتن ندارم.

وقتی که به این افتخار فکر میکنم، یاد پدر بزرگم می افتم که در جنگ خدمت کرد، به سیر کاپیتان تام فکر می‌کنم که 100 سال برای این افتخار فوق العاده صبر کرد؛ به افرادی که بیمارستان ها را اداره می کنند و پرستاران و دکتر هایی که در سخت ترین دوره ممکن در حال نجات جان افراد هستند.

من به قهرمانان گمنام فکر می کنم و خودم را در جایگاه یک قهرمان گمنام نمی‌بینم. من کسی را نجات نداده ام. این یک افتخار است که افراد کمی به آن دست یافته اند.

سیر جکی استورات تنها راننده بریتانیایی است که قبلا نشان شوالیه را دریافت کرده است و در کنار او سیر جک برابهام و سیر استرلینگ ماس هم این افتخار را کسب کرده اند.

اما همیلتون به این موضوع فکر نمی کند و صرفا گفته است که به بریتانیایی بودنش افتخار می کند:

تمام چیزی که می توانم بگویم این است که با شنیدن سرود ملی، من خیلی احساس افتخار می کنم.

این خاص ترین شرایطی است که میتوان در آن حضور داشت، اینکه آن بالا حضور داشته باشی و نماینده یک کشور باشی.

اینکه پرچم بالای سرت باشد، بالای جایگاه اول؛ این یک افتخار فوق العاده است. این تمام چیزی است که می‌توانم در این باره بگویم.

این چیزی است که به آن فکر می‌کنم. من کار خیلی زیادی دارم. کار های بیشتری اینجا و در این ورزش وجود دارد.

امسال ما این بیداری را تجربه کردیم و فکر میکنم که افراد با عواقب کار هایشان رو به رو شدند و برخی دیگر هم خودشان را در قبال کارهایشان مسئول میدانند و متوجه شده اند که این آنقدر ها هم بد نیست.

این یعنی باید بیشتر تلاش کنیم و روی موضوعی زیاده روی نکنیم. ذهنمان را باز کنیم و خودمان را کمی بهتر آموزش دهیم و برای جهانی برابر تر تلاش کنیم.

من قرار نیست جنگیدن برای آن را متوقف کنم. و شاید در کنار آن به صورت پاره وقت کمی به مسابقه دادن ادامه دهم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی