کارلوس ساینز و لندو نوریس از تجربه سختشان در ترکیه می‌گویند


فرمول یک ایران – کارلوس ساینز راننده تیم مک‌لارن می‌گوید که گرندپری ترکیه 2020 یکی از سخت ترین مسابقه های دوران رانندگی‌اش بوده ولی رده پنجمی او در انتهای این رقابت بسیار مهم و حیاتی است. ساینز مسابقه را از رده پانزدهم شروع کرد در وضعیتی که تیم مک‌لارن در تمام طول آخر هفته در تقلا برای بهبود عملکردشان بودند، چه در شرایط خشک و چه در شرایط بارانی....

فرمول یک ایرانکارلوس ساینز راننده تیم مک‌لارن می‌گوید که گرندپری ترکیه 2020 یکی از سخت ترین مسابقه های دوران رانندگی‌اش بوده ولی رده پنجمی او در انتهای این رقابت بسیار مهم و حیاتی است.

ساینز مسابقه را از رده پانزدهم شروع کرد در وضعیتی که تیم مک‌لارن در تمام طول آخر هفته در تقلا برای بهبود عملکردشان بودند، چه در شرایط خشک و چه در شرایط بارانی. اما راننده اسپانیایی توانست تا با یک رانندگی مطمئن در شرایط بارانی مسابقه و یک استراتژی دو پیت استاپه در انتها رده پنجم را کسب کند.

در حالی که ساینز به ده نفر اول مسابقه راه خود را باز می‌کرد از رانندگانی مثل لنس استرول و الکساندر آلبون عبور کرد. در دور آخر، ساینز تقریبا رده چهارمی را هم از چارلز لکلرک گرفته بود اما این سبقت کامل نشد.

نجات یک آخر هفته سخت دیگر

با این حال ساینز از عملکرد خود بسیار راضی بود، و می‌گوید که این مسابقه یکی از سخت ترین هایی بوده که در طول دوران رانندگی‌اش به سرانجام رسانده و این ده امتیازی که از رده پنجمی وی به دست آمده به نحوی یک تلافی برای هجده امتیازی بود که توسط سرجیو پرز برای ریسینگ پوینت بدست آمده. گرچه در نهایت این ریسنیگ پوینت بود که توانست رده سومی را در جدول قهرمانی سازندگان از مک‌لارن با اختلاف تنها پنج امتیاز، بگیرد. ساینز ذکر کرد:

روز بسیار بسیار خوبی برای ما بود پس از آنکه شنبه ناامید کننده‌ای داشتیم. ما توانستیم که یک مسابقه در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا را بسیار خوب پشت سر بگذاریم. من استارت خیلی خوبی داشتم، شش رده بدست آوردم، تایرها را عوض کردیم و توانستیم بر روی هر دو نوع تایر، سرعتی پایدار و خوب داشته باشیم‌. از آنجا به بعد، من موفق شدم چند تا سبقت خوب انجام بدهم تا در رده پنجم مسابقه را تمام کنم.

من قطعا این مسابقه را جزو یکی از سخت ترین مسابقاتی می‌دانم که تا به الان در فرمول یک انجام دادم و خوشحالم که در آن شرایط توانستم ده رده کسب کنم. همچنین برای کل تیم خوشحالم چون که به نظر می‌رسد که ما یک آخر هفته سخت دیگر را با موفقیت به پایان رساندیم و هر دو ماشین ما دوباره امتیاز کسب کردند.

نیمه اول مسابقه بسیار دشوار بود

همتیمی ساینز، لندو نوریس هم با یک ریکاوری فوق‌العاده توانست از رده شانزدهم به رده هشتم برسد، نتیجه ای که فکر نمی‌کرد بدست بیاورد. این راننده انگلیسی جوان همچنین توانست تا با ثبت سریع ترین دور مسابقه، یک امتیاز دیگر را برای تیمش بدست بیاورد. او پس از مسابقه در مصاحبه‌اش گفت:

نیمه دوم مسابقه مخصوصا خیلی هیجان انگیزتر بود، خیلی سبقت گرفتن سخت بود. معمولا در شرایط بارانی، شما در هر خط مسابقه‌ای متفاوتی می‌توانید بروید اما این بار همه در یک خط بودند و آنجا به مراتب گریپ بیشتری بود، پس واضحا در نیمه اول مسابقه شرایط برای سبقت گرفتن و انجام دادن استراتژی متفاوت بسیار دشوار بود. در نتیجه شروع راحتی نبود و امیدوارکننده هم به نظر نمی‌رسید، اما به محض آنکه هوای تمیز بدست آوردم ماشین هم زنده شد و ما یک سرعت بسیار خوب داشتیم. به رده هشتم رسیدم که پس از شروع بدی که داشتم واقعا فکر نمی‌کردم ممکن باشد، ریکاوری خوبی بود به نظرم، و با توجه به موقعیتی که پس از دور اول ما در آن بودیم هرکاری که می‌توانستیم را انجام دادیم.

امتیازهای خوبی برای تیم بود و این به عقیده من مهم ترین چیز است.

کارلوس ساینز و لندو نوریس از تجربه سختشان در ترکیه می‌گویندکارلوس ساینز و لندو نوریس از تجربه سختشان در ترکیه می‌گویند

لندو نوریس

تایرهای اینترمدیت صاف شده بودند!

نوریس دقیقا چطور موفق شد که مسابقه‌اش را از این رو به آن رو کند؟ وی می‌گوید:

به نظرم ما خیلی صبور بودیم و همراه این خیلی چیزهای دیگر هم بود، تا نیمه های مسابقه وضعیتمان واقعا خوب نبود. ما بعضی ها را اورکات کردیم، من توانستم با همان اورکات از دو یا سه نفر سبقت بگیرم و بعد از آن تایرها را خیلی خوب مدیریت کردم. من تا پایان مسابقه تعداد دور بسیار طولانی با لاستیک های اینترمدیت زده بودم اما توانستم آنها را به خوبی حفظ کنم، کمی بهتر از آنچه دنیل ریکاردو و لانس استرول انجام داده بودند پس این دلیل آن است که سرعت بهتری داشتم.

تایرهای اینترمدیت آنچنان فرسوده شده بودند که تبدیل به تایرهای صاف (اسلیک) شده بودند، تایرهایی نرم و صاف، پس ماشین بهترین حس را به من در کل طول آخر هفته داد، این بسیار به من اعتماد به نفس داد.

نوریس شوخ طبع

قطعا گرندپری ترکیه ۲۰۲۰ به عنوان مسابقه ای در تاریخ نوشته خواهد شد که لوئیس همیلتون توانست با رکورد هفت قهرمانی جهان راننده فقید، مایکل شوماخر، برابری کند. نوریس همراه لبخندی گفت:

اوه، همچنین به لوئیس تبریک می‌گویم، هفت عنوان قهرمانی جهان… کارش را بد انجام نداده!

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید