آسفالت لغزنده پیست از نظر مکس ورشتپن خیلی اعصاب خرد کن بود


فرمول یک ایران – مکس ورشتپن امیدوار است که هرگز مجبور به مسابقه دادن در شرایطی مشابه با پیست ترکیه نشود و او احساس می‌کند این پیست “بسیار اعصاب خرد کن” بود. مکس ورشتپن در تمام طول آخر هفته سریع‌ترین راننده بود اما دقیقا در جایی که اهمیت داشت نتوانست سریع‌ترین زمان را ثبت کند و جایگاه پول به لنس استرول رسید. در روز مسابقه فرمول یک ترکیه 2020 هم...

فرمول یک ایرانمکس ورشتپن امیدوار است که هرگز مجبور به مسابقه دادن در شرایطی مشابه با پیست ترکیه نشود و او احساس می‌کند این پیست “بسیار اعصاب خرد کن” بود.

مکس ورشتپن در تمام طول آخر هفته سریع‌ترین راننده بود اما دقیقا در جایی که اهمیت داشت نتوانست سریع‌ترین زمان را ثبت کند و جایگاه پول به لنس استرول رسید.

در روز مسابقه فرمول یک ترکیه 2020 هم مکس استارت خوبی نداشت و زمانی که در دور 18 به پرز نزدیک شده بود و در آستانه سبقت گیری بود هم کنترل ماشین را از دست داد و تقریبا دو بار اسپین شد. پس از آن مکس چندین بار دیگر هم کنترل ماشین را از دست داد اما مشکل خاصی به وجود نیامد و اسپین نشد.

در نهایت مکس ششم شد اما این جایگاه نهایی نبود و داوران پس از مسابقه در حال بررسی مسیر حرکتی او در خروجی پیت بودند اما در نهایت او جریمه نشد و جایگاهش را حفظ کرد.

اما در نهایت شرایط لغزنده پیست و جایگاهی که به دست آورد موجب نارضایتی راننده 23 ساله شد و او امیدوار است این روز را فراموش کند:

یک مسابقه بسیار اعصاب خرد کن و خسته کننده بود. قطعا روزی بود که باید فراموش کرد.

خیلی خیلی سخت بود. صرفا تعقیب کردن بود و هیچ چسبندگی وجود نداشت و سعی کردم صرفا دوام بیاورم. پس قطعا روز خوبی نبود. امیدوارم هیچ وقت دوباره در این شرایط قرار نگیریم چون خیلی لغزنده بود.

مکس درمورد اتفاقی که با پرز رخ داد هم گفت:

من داشتم سعی می‌کردم که در پیچ به چکو نزدیک بمانم و ناگهان تمام صورتم خیس شد. رفتن روی بخش سبز، اسپین بزرگی به همراه خواهد داشت. من سعی کردم ماشین را دور از دیوار نگه دارم که مشخصا از بین رفتن لاستیک ها را به همراه داشت.

پس از آن خیلی زود می‌توانید به بقیه برسید اما امکان سبقت گیری وجود ندارد. اینجا فقط یک مسیر وجود دارد و همان مسیر هم بسیار لغزنده است. برای همین به شدت خسته کننده است. شما صرفا در یک قطار در حال رانندگی هستید و منتظر به پیت رفتن یا یک اتفاق دیگر هستید.

مشخصا من در تمام مدت استراتژی متفاوتی داشتم. آن ها برای لاستیک جدید به پیت می رفتند و من روی لاستیک های قدیمی می ماندم. در نهایت من داشتم نزدیک می شدم اما همان زمان هم لاستیکم تمام شد.

و این واقعیت که پیست اصلا خشک نمی شد. شما باید با اینتر میدیت ادامه میدادید اما از یک جایی به بعد خورده های لاستیک از آن جدا می‌شوند و همه جا پخش می شوند و شما روی آن ها لیز میخورید.

در نهایت مکس به هفتمین قهرمانی همیلتون اشاره کرد و آن را فوق العاده توصیف کرد:

مشخص بود که او برنده خواهد شد اما به هر صورت این فوق العاده است.

او یک راننده بسیار قوی است و مشخصا امروز هم شرایط مشابهی داشت. او به هر حال از نظر اعداد ارقام بهترین راننده فرمول یک است. اما این یک نتیجه عالی برای تمام تیم است. آن ها قدرت غالب بودند و قطعا لیاقت ابن را داشتند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان