سباستین فتل: تا به حال با شرایط پیست ترکیه روبه‌رو نشده بودیم


فرمول یک ایران – سباستین فتل شرایط روز شنبه پیست ترکیه را “چیزی که تا به حال ندیده بودیم” توصیف کرد و از اینکه به مرحله نهایی تعیین خط نرسید ناراحت است. در طول تمرین های روز جمعه به نظر می‌رسید که تیم فرمول یک فراری بهتر از دیگر تیم ها با شرایط لغزنده پیست ترکیه کنار آمده است. پیستی که آخرین بار در سال 2011 میزبان مسابقه بود و سباستین آخرین...

فرمول یک ایران – سباستین فتل شرایط روز شنبه پیست ترکیه را “چیزی که تا به حال ندیده بودیم” توصیف کرد و از اینکه به مرحله نهایی تعیین خط نرسید ناراحت است.

در طول تمرین های روز جمعه به نظر می‌رسید که تیم فرمول یک فراری بهتر از دیگر تیم ها با شرایط لغزنده پیست ترکیه کنار آمده است. پیستی که آخرین بار در سال 2011 میزبان مسابقه بود و سباستین آخرین پیروزی ردبول را در این پیست کسب کرد.

اما در تعیین خط بارانی شرایط متفاوت بود و فراری نتوانست ماشین هایش را به مرحله سوم تعیین خط برساند. فتل در جایگاه 12ام و لکلرک در جایگاه 14ام کار را به پایان رساندند.

سباستین فتل در مورد شرایط بد چسبندگی گفت:

این چیزی است که قبلا با آن رو به رو نشده‌ایم. فکر کنم در اتریش 2012 بود که آسفالت تازه بود و تمرین های اول خیلی چالش برانگیز بودند.

این جالب هم هست. اما اگر نتوانید دمای لاستیک ها را به درجه ای برسانید که لاستیک و ماشین کار کنند، با شرایطی بدتر از لغزندگی مواجه می شوید.

در ادامه سباستین توضیحات بیش‌تری در مورد دمای لاستیک داد و گفت دمای لاستیک ها سرعتش را کم کرد:

شرایط سخت و چالش برانگیزی داشتیم. از اینکه به مرحله بعدی نرسیدیم ناراحت شدم. چون با وجود لغزندگی پیست، در تمام طول آخر هفته وضعیت خوبی داشتیم.

در نهایت همه چیز به داشتن یا نداشتن چسبندگی بستگی داشت. آسفالت بسیار لغزنده بود و اگر شما میتوانستید دمای بیشتری تولید کنید، چسبندگی بیشتری هم به دست می آوردید.

فکر میکنم امروز با دمای پایین تری رو به رو بودیم. چند درجه هم تفاوت زیادی ایجاد می کند اما ما نتوانستیم این چند درجه را ایجاد کنیم.

از اول فصل با افزایش دمای لاستیک مشکل داشتیم. ما به روز رسانی هایی را آوردیم که شرایط را بهتر کنیم. و این کار را با افزایش دمای رینگ ها و در نتیجه لاستیک ها عملی کنیم. اما به نظر می رسد که ما همچنان به بهبود این بخش نیاز داریم.

اما باید دید که فردا چگونه خواهد بود. شرایط سختی خواهیم داشت و از بخش کثیف هم شروع خواهیم کرد. فکر میکنم سرعتمان نسبت به جایگاه 12 بهتر است اما باید شرایط فردا را بررسی کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق