گام‌های جدید دولت برای توسعه شبکه سراسری آموزش و بهداشت


گام‌های جدید دولت برای توسعه شبکه سراسری آموزش و بهداشت

تهران- ایرنا- با ورود قطار پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» به ایستگاه سی‌ودوم و با افتتاح یکهزار و550 طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی و بهره‌برداری از سه بیمارستان در شهرهای مختلف، گام‌های جدیدی برای توسعه سراسری شبکه آموزش و بهداشت برداشته شد.

رونمایی از هزاران طرح و پروژه‌ در بخش های مختلف اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و ... که با عنوان پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» در سراسر کشور انجام می‌شود، نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای توسعه همه جانبه و افزایش زیرساخت‌ها و امکانات در استان‌ها و مناطق مختلف کشور به شمار می‌رود.

تازه ترین گام برای اجرای پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» نیز امروز (پنجشنبه) برداشته شده که بر اساس آن، آیین افتتاح یکهزار و۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و بهره‌برداری از سه بیمارستان در کرمان، قم و مشهد، با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد.

در این مراسم، یکهزار و ۴۲۲ طرح آموزشی، ۱۲۴ طرح تربیتی و چهار طرح رفاهی-آموزشی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان از مجموع طرح‌های وزارت آموزش و پرورش با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید

همچنین بیمارستان ۱۵۰تختخوابی سینا در زرند کرمان، بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی امیرالمومنین(ع) در قم و طرح توسعه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هاشمی‌نژاد در مشهد، از مجموعه طرح‌های درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سرمایه‌گذاری ۵۹۲ میلیارد تومان با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

گام‌های جدید دولت برای توسعه شبکه سراسری آموزش و بهداشت

تخصیص بودجه روزانه ٨ و نیم میلیارد تومانی برای مدارس
رئیس جمهوری در این همایش با اشاره به اینکه دولت از همه توان و امکان خود برای رفاه معلمان و مسوولان آموزش پرورش استفاده می‌کند، درباره اهتمام آموزش و پرورش در رفع دغدغه دانش آموزان افزود: مدرسه برای ما بسیار مهم است و افتتاح طرح های امروز برای همه مردم و دانش آموزان دلگرم کننده است.

روحانی اظهارداشت: روزانه ٢٧ کلاس ساخته شده و ٨٣ کلاس به سیستم نوین گرمایشی مجهز و ١٠ کلاس ایمن سازی می شود و از افتخارات دولت است که روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات مدارس در دولت اختصاص یافته است.

گام‌های جدید دولت برای توسعه شبکه سراسری آموزش و بهداشت

اهتمام دولت تدبیر و امید در مدرسه‌سازی
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در بخش نخست سی‌ودومین برنامه پویش ملی و آیین افتتاح یکهزار و۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور با اشاره به رشد ۲۸۶ درصد اعتبارات عمرانی برای مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید گفت: ۲۳۰ هزار کلاس درس با جایگزینی سامانه های گرمایشی استاندارد ایمن سازی شده اند و بخاری های نفتی غیر استاندارد در کلیه مناطقی که از گاز شهری برخوردار بودند، جمع آوری شدند.

حاجی میرزایی با اشاره به اقداماتی که برای فرهنگیان انجام شده است، گفت: در حوزه مسکن بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده و عملیات احداث آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۸۰ مرکز رفاهی معلمان پیش از دولت یازدهم وجود داشت که به ۴۰۴ واحد افزایش پیدا کرده که ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باشگاه ویژه ای برای پیشکسوتان و اسکان بیماران صعب العلاج طراحی شده است تا بتوانند در کنار خانواده های خود دوره درمان را در مرکز طی کنند که ۷۰۰ هزار نفر در سال از این ظرفیت برخوردار می شوند.

توجه کمنظیر دولت به ایمن سازی مدارس
مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز درآیین این افتتاحیه گفت: اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی، کم نظیر است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ملی «آجر به آجر»، در مدتی کوتاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند. همچنین سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته در سال‌جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی را با حدود ۱۵ هزار کلاس درس و زیربنایی بالغ بر دو میلیون مترمربع و اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون، روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل شده، ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده، مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است، که برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

افتتاح همزمان پروژه‌های آموزشی، تربیتی و رفاهی در ۳۳۸ شهرستان
در این مراسم، یک هزار و ۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در ۳۱ استان ( ۳۳۸ شهرستان) شامل یک هزار و ۴۲۲ پروژه آموزشی با ۸ هزار و ۵۱ کلاس درس، ۱۲۴ پروژه تربیتی و ۴ پروژه رفاهی نمازخانه به مساحت یک میلیون و ۱۲۸ هزار متر مربع است که به صورت همزمان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این واحدها، سه هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۳۰ درصد این مبلغ را خیران تامین کرده اند.

با افتتاح این پروژه ها ۵۰۰ هزار دانش آموز، ۳۰ هزار معلم و مربی از فضاهای آموزشی نوساز، ایمن و استاندارد بهره مند می شوند. در بخش رفاهی نیز هم‌زمان روزانه ۳۵۰ معلم و خانواده آنها از امکانات اقامتی استفاده می کنند؛ همچنین بیش از ۲ هزار نفر از تالارهای پذیرایی و جلسات استفاده خواهند کرد که نقش مهمی در تکریم و منزلت معلمان دارد.

قدردانی رییس جمهوری از اقدامات جهادی مدافعان سلامت
رییس جمهوری در بخش دوم این آیین که بهره‌برداری از سه بیمارستان در کرمان، قم و مشهد انجام شد ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدافعان سلامت در ۹ ماه اخیر شیوع بیماری کرونا گفت: یکی از افتخارات کشور این است که در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته‌های دنیا هستیم.

وی افزود: روزهای سختی در کرونا بر مردم ایران، بیمارستان‌ها و پزشکان، پرستاران و بهورزان گذشت، همه کادر درمان از مدیریت وزارتخانه تا تک‌تک بیمارستان‌های کشور کار بسیار بزرگی انجام دادند که اگر این‌ها نبودند امکان شفای بسیاری از مبتلایان این ویروس میسر نبود که با کمک و یاری یکدیگر از بیماری کووید ۱۹ عبور خواهیم کرد.

گام‌های جدید دولت برای توسعه شبکه سراسری آموزش و بهداشت

کارنامه زرین دولت در نظام سلامت
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراین همایش از افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پروژه‌ها یکی از درخشان‌ترین اوراق در کارنامه نظام سلامت دلت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تردیدی نیست که با لطف خداوند متعال و حمایت‌های بی بدیل رئیس جمهوری وهمیاران در دولت، دولت تدبیر و امید با زرین ترین اوراق در مساعدت نظام سلامت بسته خواهد شد و امیدوارم که بتوانیم در اردیبهشت ۱۴۰۰ این کارنامه را به نحو احسن تقدیم ملت ایران کنیم که در تاریخ کشور جاودانه خواهد شد.

در مجموع، امروز در سی‌ودومین برنامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» سه پروژه بیمارستانی افتتاح شد که با افتتاح این پروژه ها برای یک هزار و ۱۸۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود و هزینه انجام شده برای آنها، شامل ساخت و تجهیز آنها بالغ بر ۵ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال است.

افتتاح بیمارستان امیر المومنین(ع) در شهر مقدس قم
بیمارستان امیر المومنین(ع) قم توسط خیرین و در ۹ طبقه ساخته شده است. عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز و در سال جاری به پایان رسیده است.

این بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی، ۶ اتاق عمل، ۱۶ تخت اورژانس، ۱۸۲ تخت بستری، ۱۵ تخت آی سی یو، ۸ تخت سی سی یو، ۶ تخت PICU و ۴ تخت آی سی یو نوزادان دارد.

امکانات درمانی این بیمارستان شامل بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بخش‌های عفونی مردان و زنان، اطفال، چشم، گوش، داخلی، جراحی، اورولوژی، زایمان و کلینیک‌های تخصصی است. امکانات تشخیصی نیز شامل فضاهای آزمایشگاهی و تصویربرداری است.

با افتتاح این بیمارستان و با احتساب تخت‌های بیمارستانی موجود، سرانه بیمارستان از ۱.۴ به ۱.۶۴ رسیده واکنون ۸۰ تخت بستری نیز به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است.

برای این بیمارستان مبلغ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که شامل ۷۰۰ میلیارد ریال کمک خیران برای ساخت و ۸۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز آن هزینه شده است.

۶۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ، اعتبارات دولتی ویژه بوده که در آغاز شیوع ویروس کرونا توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده و ۲۲۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

افتتاح بیمارستان سینا در زرند
بیمارستان سینا در زرند توسط مسکن و شهرسازی و در ۶ طبقه ساخته شده است. عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۷ آغاز و در سال جاری به پایان رسیده است.

راه اندازی بیمارستان سینا زرند با ظرفیت ۱۵۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم و کلیه بخش‌های جنرال و ویژه با اتاق عمل و بلوک زایشگاه و کلیه خدمات پاراکلینیک و تصویربرداری یکی از الزامات سلامت جمعیت ۱۴۵ هزار و ۳۵۶ نفری تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند بود که محقق شد.

این بیمارستان، چهار اتاق عمل، ۱۴ تخت اورژانس، ۱۱۳ تخت بستری، ۶ تخت آی سی یو، ۶ تخت سی سی یو و هفت تخت آی سی یو نوزادان دارد.

امکانات درمانی بیمارستان سینا شامل دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی و سی آرم و امکانات تشخیصی نیز شامل آزمایشگاه، سونوگرافی، ماموگرافی، اکو گرافی، کولونوسکوپی و اندوسکوپی است.

با افتتاح این پروژه، میزان سرانه تخت منطقه استان کرمان از ۱.۱۶ به ازای هزار نفر جمعیت، با افتتاح این بیمارستان به ۲.۰۸ افزایش یافته است.

اعتبار هزینه شده برای ساخت این بیمارستان بالغ بر ۷۵۶ میلیارد ریال و هزینه تجهیز نیز ۵۴۲ میلیارد ریال است.

گام‌های جدید دولت برای توسعه شبکه سراسری آموزش و بهداشت

افتتاح بیمارستان هاشمی‌نژاد در شهر مشهد مقدس
بیمارستان هاشمی نژاد در شهر مشهد مقدس توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در هشت طبقه ساخته شده است. عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال جاری به پایان رسیده است.

این بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی، ۱۴ اتاق عمل، ۴۰ تخت اورژانس، ۲۵۲ تخت بستری، ۴۳ تخت آی سی یو، ۱۶ تخت سی سی یو، ۲۸ تخت ریکاوری و هفت تخت آی سی یو نوزادان دارد و امکانات درمانی آن، اتاق‌های عمل با دستگاه‌های بی‌هوشی، دیالیز، تست ورزش، اکو، بخش‌های بستری جنرال و مراقبت‌های ویژه و امکانات تشخیصی آن شامل فلوروسکوپی، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی و آندوسکوپی است. همچنین این بیمارستان، بخش فیزیوتراپی نیز دارد. این پروژه در مرحله تحویل موقت و در حال بهره برداری است.

اختصاص حدود ۱۰۰ تخت بیمارستان جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تاکنون و افزایش تعداد تخت برای تخصیص به این بیماران در روزهای آینده و افزایش سرانه تخت از ۱.۱ به ۱.۳ تخت از جمله تاثیرگذاری‌های این بیمارستان محسوب می‌شود.

برای ساخت این بیمارستان، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد و برای تجهیز نیز ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا