درخشش کودکان فارس در مسابقه بین‌المللی نقاشی


این مسابقه از اسفند سال گذشته با همه‌گیر شدن ویروس کرونا شروع به کار کرد. مهمترین راه انتقال بیماری‌ها از جمله کووید 19 از طریق دست‌هاست و این مسابقه با هدف تبیین شعار جهانی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی در جامعه برگزار شده است.

هنرمندان کوچک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ترسیم دنیایی که با ویروس کرونا مبارزه می‌کند، در بخش ملی و جهانی مسابقه بین‌المللی نقاشی با عنوان "دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی" خوش درخشیدند.

نقاشی طناز سادات طباطبایی هفت ساله از فارس که مقام طلای مسابقه دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی را کسب کرد
درخشش کودکان فارس در مسابقه بین‌المللی نقاشی

به گزارش ایرنا؛ فرشته مهربان با چوب جادویی و پرستاری لبخند بر لب که باهم آمده‌اند تا دخترکی را که ماسک بر چهره دارد و دچار بیماری کرونا شده است نجات دهند، دختر کوچک دست‌هایش را باز کرده و اتاق هم گلباران شده، در تصویری دیگر، پدر و پسری که ماسک بر چهره دارند به جنگ ویروس‌ها رفته‌اند و آن‌ها را با تفنگ‌های کوچک قرمزشان می‌کشند، این‌ نقاشی‌ها نوع نگاه طناز سادات طباطبایی و امیر علی تقوی فرد، دو کودک هفت ساله را نشان می‌دهد که امید به آینده‌ای بدون بیماری را در جریان مسابقه بین‌المللی دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی تصویر کرده‌اند.

این جشنواره نقاشی که برگزیدگانش در فضای مجازی معرفی شدند، برای کودکان و نوجوانان شیرازی ‌۱۸ افتخار به همراه آورد.

در این مسابقه بیش از ۹هزار اثر از ایران و ۲۶ کشور جهان ارسال شد که درنهایت ۱۷۰۰ اثر از آن میان به مرحله پایانی راه یافت؛ در پایان نیز۲۵۰ اثر در بخش ملی و ۱۰۰ اثر در بخش بین‌المللی برگزیده شد.

از فارس امیرعلی تقوی فرد از لارستان، مریم متفکر از مرکز شماره ۲ شیراز، طنازسادات طباطبایی از آباده، محمد امین جایمند از مرکز شماره ۱ جهرم، فائزه وحیدی از مرکز شماره ۱ جهرم و مرجان کامیاب از مرکز شماره ۳ شیراز اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس بودند که نشان طلای این مسابقه را دریافت کردند.

همچنین یسنا زارعی از بوانات، عرفان خدیور از لارستان، فاطمه سعادت و رها رنجبری و محمد طاها رنجبری از مرکز شماره ۲ صفاشهر، ریحانه اقناعی از مرکز شماره ۱ جهرم، فاطمه شفاعت از استهبان، حامل طاهری از مرکز شماره ۲ داراب و ستاره صادقی از جهرم نشان برنز این مسابقه را دریافت کردند.

یسنا کشاورزی از مرکز شماره ۳ شیراز و فاطمه شفاعت از استهبان دیپلم افتخار و فاطمه سعادت از مرکز شماره ۲ صفاشهر مقام دوم را از نگاه مربیان به خود اختصاص دادند.

امیر علی تقوی فرد ۷ ساله از استان فارس برنده مدال طلای جهانی مسابقه نقاشی دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی
درخشش کودکان فارس در مسابقه بین‌المللی نقاشی

در بیانیه هیأت داوران این جشنواره متشکل از سیدمهدی مجتهد، معصومه فاضلی‌مقدس، پروین قهرمانی‌نژاد، سهراب خواجه‌نژاد، هاجر اعلمی، علیرضا پاکدل، مریم خالصی، مژگان شمیمی و محمدحسن اعلمی آمده است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه برای بروز استعدادهای هنری کودکان تلاش کرده و امروز نیز در راستای نیازهای مردم جهان، فراخوانی برای بچه‌ها منتشر کرده است.

به گزارش ایرنا، این مسابقه را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌ دانشگاه ژنو سوییس به ‌عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در ایمنی بیمار و با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی و جمعی طراحی و برگزار کرد.

این مسابقه از اسفند سال گذشته با همه‌گیر شدن ویروس کرونا شروع به کار کرد. مهمترین راه انتقال بیماری‌ها از جمله کووید ۱۹ از طریق دست‌هاست و این مسابقه با هدف تبیین شعار جهانی "دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی" در جامعه برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...