بحث در مورد بازگشایی گذرراه های مرزی در دیدار ظریف با فرمانده ارتش پاکستان


بحث در مورد بازگشایی گذرراه های مرزی در دیدار ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر به اسلام‌آباد با حضور در مقر نیروهای مسلح پاکستان، با ژنرال قمر جاوید باجو، فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد و از جمله موضوع بازگشایی گذرراه های مرزی را با وی مورد بحث قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، ، مبارزه با تروریسم،‌ تقویت همکاری‌های مرزی، دفاعی و گسترش مناسبات نظامی میان دو کشور همسایه از جمله موضوعات در مذاکرات ظریف و قمر جاوید باجو بودند.

طرفین در این دیدار مهم همچنین تازه ترین تحولات امنیتی منطقه به ویژه وضعیت افغانستان را بررسی کرده و دیدگاه‌های یکدیگر را به اشتراک گذاشتند.

ظریف و ژنرال باجوا بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه میان ایران و پاکستان به ویژه در زمینه‌های امنیتی و مراقبت از مرزهای مشترک که مرزهای صلح و دوستی دو کشور نام دارد، تاکید کردند.

ظریف در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو‌کشور اشاره و از اقدامات بعمل آمده در مرز جهت تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاههای جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان ‌و بلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران اظهار امیدواری کرد در مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاهها از جمله پیشین - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو‌ کشور افتتاح شود.

ژنرال باجوا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های سیاسی و نظامی دو‌ کشور، بر ضرورت گسترش همکاریها در همه ابعاد تصریح و از مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و‌ گذرگاههای مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و ‌‌نیز پیشین - مند حمایت کرد.

وزیر امور خارجه ایران قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور در محل وزارت امور خارجه با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار کند.

دیدار با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و سخنرانی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد که عصر امروز برگزار خواهد شد، آخرین برنامه ها در سفر دو روزه ظریف به پایتخت پاکستان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر